طرز تهیه شیرینی بیسکویتی خوشمزه و ساده به روش فوری

طرز تهیه شیرینی بیسکویتی

طرز تهیه شیرینی بیسکویتی طرز تهیه شیرینی بیسکویتی یخچالی

شیرینی بیسکوئیتی یکی از انواع شیرینی های ساده و فوری بین المللی است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی بیسکویتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی بیسکویتی
سفیده تخم مرغ۲ عدد
بیسکوییت سبوس دار۲ لیوان
پودر قند۱ لیوان
پودر پسته۱ لیوان
مواد لازم برای روی شیرینی ها
شکلات تخته ایبه مقدار کافی
ترافل و خلال پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی بیسکویتی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی بیسکویتی خوشمزه ابتدای کار بیسکویت های سبوس دار را درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا بیسکویت کاملا پودر شود. در ادامه بیسکویت پودر شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس به همراه پودر پسته به بیسکویت پودر شده اضافه می کنیم. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم و روی بیسکویت پودر شده و سفیده تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط بیسکویت را با قاشق هم می زنیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله چهارم

حالا با دست مرطوب مقداری از خمیر شیرینی بر می داریم و در دست به شکل گردو فرم می دهیم. توجه داشته باشید در صورتی که خمیر شیرینی به دست می چسبد مقداری بیسکویت پودر شده به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس شیرینی ها را درون سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۸ دقیقه بپزند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم بدون دست زدن شیرینی ها کاملا خنک شوند. در ادامه شکلات تخته ای را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله هفتم

در نهایت مقداری شکلات آب شده روی شیرینی ها می ریزیم و با ترافل یا خلال پسته تزئین می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم شکلات سفت شود، سپس شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 23 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.