طرز تهیه شیرینی دارچینی مکزیکی خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی دارچینی مکزیکی

طرز تهیه شیرینی دارچینی مکزیکی , دستور پخت شیرینی دارچینی مکزیکی

شیرینی دارچینی مکزیکی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه کشور مکزیک است که از نظر ظاهری شبیه به قطاب یزدی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دارچینی مکزیکی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی دارچینی مکزیکی
کره یا مارگارین۲۲۵ گرم
شکر ریز۵۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
آرد۲۲۵ گرم
آرد ذرت۱۱۵ گرم
مواد لازم رویه
پودر قند۵۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی دارچینی مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی دارچینی مکزیکی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا کاملا سفید و خامه ای شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد سفید را به همراه آرد ذرت درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را یک باره به مخلوط کره اضافه می کنیم و با نوک انگشت ورز می دهیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد درون کاسه جمع شد ورز دادن را متوقف می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری از خمیر بر می داریم و در دست گرد می کنیم، سپس درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه به همین ترتیب شیرینی ها را فرم می دهیم و درون سینی قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. در ادامه زمانی که روی شیرینی ها کمی طلایی شد، سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند. در ادامه پودر قند را به همراه پودر دارچین درون الک می ریزیم و الک می کنیم، سپس شیرینی ها را درون مخلوط پودر قند می غلطانیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 18 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.