طرز تهیه سوپ دال عدس خوشمزه و مجلسی به روش جنوبی

طرز تهیه سوپ دال عدس

طرز تهیه سوپ دال عدس با بلغور ترکیه ای رژیمی برای نوزاد با قارچ با کدو حلوایی قرمز هندی کردی عربی جنوبی مجلسی برای کودک

سوپ دال عدس یکی از انواع سوپ های خوشمزه ایرانی است که خواص زیادی برای بدن دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
دال عدس۱ لیوان
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۱ یا ۲ حبه
رب گوجه فرنگی۴ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عددد بزرگ
هویج۱ عدد متوسط
برنج نیم دانه½ لیوان
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت سوپ دال عدس

مرحله اول

برای تهیه سوپ دال عدس خوشمزه ابتدا از یک ساعت قبل دال عدس و برنج را به صورت جداگانه در آب می خیسانیم، سپس آبکشی می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا حدود یک تا دو لیوان آب به دال عدس و برنج اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بپزند.

مرحله دوم

حدود یک ساعت زمان برای پخت برنج و دال عدس کافی است. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس کمی زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه پیاز و زردچوبه یکدست شدند، سیر را رنده می کنیم و به قابلمه اضافه میکنیم. سیر را فقط در حدی که عطرش بلند شود تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه میکنیم و خوب تفت میدهیم تا طعم خامی اش گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی و هویج را به صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. سیب زمینی و هویج را تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند، سپس مخلوط برنج و دال عدس پخته شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقدار نمک، فلفل سیاه و ادویه های مورد سلیقه خود را اضافه میکنیم و چند لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد سوپ بپزند. پس از اینکه سوپ به خوبی لعاب انداخت و تمام مواد سوپ پختند آنرا با گوتشکوب یا مخلوط کن به صورت پوره در می آوریم.

مرحله ششم

البته پوره کردن سوپ اختیاری است و می توانید به همان شکل هم سوپ را سرو کنید. در پایان سوپ را از روی حرارت کنار میگذاریم و خامه صبحانه را اضافه می کنیم و به آرامی با سوپ ترکیب می کنیم، سپس سوپ را به همراه آب لیمو ترش سرو میکنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 4 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/pooneh.academy
مطالب مرتبط
طرز تهیه خورش ریواس خوشمزه و مجلسی به روش کردی

طرز تهیه خورش ریواس خوشمزه و مجلسی به روش کردی

طرز تهیه خورش ریواس خورش ریواس یکی از خورش های خوشمزه و پرطرفدار فصل بهار است که با روش های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی ساده در ادامه …

طرز تهیه واویشکا بوقلمون خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه واویشکا بوقلمون خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه واویشکا بوقلمون واویشکا بوقلمون یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدا شمال ایران است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه واویشکا بوقلمون در ادامه با سایت …

طرز تهیه سوپ جو و ورمیشل خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ جو و ورمیشل خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ جو و ورمیشل سوپ یکی از پیش غذاهایی است که در تمام دنیا طبخ و سرو می شود. همچنین به دلیل ذات آبکی سوپ و موادی که درون آن …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.