طرز تهیه سوپ ماست خوشمزه و مجلسی به روش مراغه ای

طرز تهیه سوپ ماست

طرز تهیه سوپ ماست مراغه مجلسی ترکیه ای با قارچ خامه ای و برنج اسپایسی xvc jidi s  lhsj

سوپ ماست یکی از انواع سوپ های خوشمزه ایرانی است که در مناطق مختلف با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی محلی در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
جو پوست کنده۲ لیوان
ماست۵۰۰ گرم
قارچ۳۰۰ گرم
هویج۲ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۳ عدد متوسط
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره۱ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
گشنیز۱۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
آب مرغ۵ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت سوپ ماست

مرحله اول

برای تهیه سوپ ماست محلی ابتدا سینه مرغ را به همراه ۱ عدد پیاز، ۶ پیمانه آب و مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا گوشت مرغ آبپز شود.

مرحله دوم

حالا جو پوست کنده را به همراه ۳ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا جو بپزد و لعاب بیندازد. در ادامه هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم و به قابلمه حاوی جو اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت مرغ را پس از اینکه پخت به صورت ریش ریش خرد می کنیم، سپس ۵ لیوان از آب مرغ را صاف می کنیم و به قابلمه حاوی جو اضافه می کنیم. در ادامه قارچ را به همراه گوشت مرغ با کره کمی تفت می دهیم، سپس به قابلمه سوپ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را رنده می کنیم و به همراه گشنیز خرد شده به سوپ اضافه می کنیم، حالا صبر می کنیم تا سوپ به خوبی بپزد و بیشتر آب درون قابلمه تبخیر شود. پس از اینکه آب سوپ کم شد و تمام مواد پختن نوبت اضافه کردن ماست می باشد.

مرحله پنجم

ماست را با زرده تخم مرغ در یک قابلمه کوچک مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و صبر می کنیم تا اطراف ماست حباب بزند، سپس آنرا به سوپ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه با سوپ بجوشد.

مرحله ششم

در همین حین یکی از پیازها را رنده می کنیم و آبش را می گیریمف سپس با گوشت چرخ کرده مخلوط می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و از مایه گوشت کوفته های قلقلی کوچک درست می کنیم.

مرحله هفتم

کوفته های قلقلی را به همراه کمی روغن مایع در یک تابه مناسب سرخ می کنیم و کنار می گذاریم، پیاز باقیمانده را هم به صورت خلالی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا کاملا کاراملی و خشک شود.

مرحله هشتم

حالا صبر می کنیم تا سوپ جا بیفتد (می توانید سوپ را به سلیقه خود آبکی یا سفت درست کنید)، سپس آنرا داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس برای تزیین سوپ از کوفته های قلقلی و پیاز داغ کاراملی استفاده می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 4 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/sharmin.food

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.