طرز تهیه کیک باقلوا پرتقالی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک باقلوا پرتقالی

طرز تهیه کیک باقلوا پرتقالی , دستور پخت کیک باقلوا پرتقالی

کیک باقلوا پرتقالی یکی از انواع کیک های ساده خانگی است که با دستورها و مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک باقلوا پرتقالی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک باقلوا پرتقالی
پرتقال۱ عدد
کره۱۲۵ گرم
شکر½ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین⅓ قاشق چایخوری
ماست½ پیمانه
مواد لازم شربت
شکر½ پیمانه
آب پرتقال¼ پیمانه
کره۶۰ گرم

طرز تهیه کیک باقلوا پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کیک باقوا پرتقالی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله پوست پرتقال را جدا می کنیم، سپس خرد می کنیم و آنرا درون غذاساز قرار می دهیم و میکس می کنیم تا پرتقال پوره شود. در ادامه کره را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط کره را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دفیقه هم می زنیم تا کاملا سفید و خامه ای شود. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس هر کدام را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و جوش شیرین درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا نصف مخلوط آرد را درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم، سپس به کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه ماست را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله پوره پرتقال را به همراه ماست به مایه کیک اضافه می کنیم و مجددا با با لیسک به آرامی هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه باقی مانده مخلوط آرد را به مایه کیک اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مایه کیک را با لیسک فولد می کنیم، سپس فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه یک قالب مستطیلی مناسب انتخاب می کنیم، سپس آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله نهم

حالا شربت کیک را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا آب پرتقال را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر درون آب پرتقال حل شود. در ادامه کره را به آب پرتقال اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شربت روی حرارت بماند تا کره ذوب شده و شربت جوش بیاید. در ادامه پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله یازدهم

برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج کرده، سپس آنرا از قالب خارج می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله کاغذ روغنی را از کیک جدا می کنیم و مجددا کیک را درون قالب بر می گردانیم. در ادامه کیک را به شکل لوزی برش می زنیم، سپس شربت داغ را روی کیک داغ می ریزیم و اجازه می دهیم شربت به خورد کیک برود.

مرحله سیزدهم

در نهایت اجازه می دهیم کیک در دمای محیط کاملا خنک شود، سپس روی کیک را به دلخواه با پودر پسته تزئین می کنیم. در آخر برش های کیک باقلوا را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 19 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.