طرز تهیه کیک پرتقالی خیس خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک پرتقالی خیس

طرز تهیه کیک پرتقالی خیس , دستور پخت کیک پرتقالی خیس

کیک پرتقالی خیس یکی از انواع کیک های ساده خانگی است که برای پذیرایی در مجالس مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پرتقالی خیس در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک پرتقالی خیس
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
آب پرتقال۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
ماست½ لیوان
آرد۲ و نیم لیوان
زست پوست پرتقال½ لیوان
مواد لازم برای شربت
آب پرتقال۱ لیوان
شکر۱ تا ۱ و نیم لیوان

طرز تهیه کیک پرتقالی خیس

مرحله اول

برای تهیه کیک پرتقال خیس ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا پرتقال را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه زست پوست پرتقال را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم. در ادامه آب پرتقال و ماست را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه پرتقال را به فرم دلخواه برش می زنیم، سپس کف قالب قرار می دهیم و مایه کیک را روی برش های پرتقال می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در همین حین شربت کیک را آماده می کنیم، برای این منظور آب پرتقال را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا شکر را به قابلمه حاوی آب پرتقال اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر درون آب پرتقال حل شود. توجه داشته باشید شربت جوش نیاید.

مرحله نهم

در این مرحله شربت را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه پس از گذشت ۳۵ دقیقه یک خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله دهم

حالا کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه شربت را به صورت پخش روی کیک می ریزیم تا شربت به خورد کیک برود.

مرحله یازدهم

در نهایت اجازه می دهیم کیک به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا شربت به طور کامل به خورد کیک برود. در آخر پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس با چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 13 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.