طرز تهیه مافین انگلیسی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه مافین انگلیسی

طرز تهیه مافین انگلیسی در فر

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. مافین انگلیسی یکی از انواع آن ها است که نیاز به فر ندارد و در تابه سرخ می شود. این نان را می توان به عنوان صبحانه یا عصرانه با پنیر و مربا ، در کنار چای یا قهوه سرو کرد. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند، برای آموزش طرز تهیه مافین انگلیسی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مافین انگلیسی
خمیر مایه فوری۱ قاشق چای خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
آب ولرمنصف لیوان
کره آب شدهنصف لیوان
شیرنصف لیوان لیوان
آرد۳ پیمانه
نمکنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه مافین انگلیسی

مرحله اول

برای تهیه مافین انگلیسی خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار یک کاسه مناسب برداشته و آب ولرم و شکر و خمیر مایه را به آن اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. سپس ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا پف کند و عمل بیاید.

مرحله دوم

سپس کره را درون یک کاسه قرار داده و روی بخار کتری می گذاریم تا ذوب شود. یک کاسه دیگر برداشته و شیر و کره را درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. در ادامه خمیر مایه عمل آمده را اضافه کرده و کمی هم می زنیم.

مرحله سوم

سپس آرد و نمک را به مواد اضافه می کنیم. آرد را کم کم اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا یک خمیر لطیف و نچسبی بوجود آید. سپس میز کار را آرد پاشی کرده و حدود ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم. سپس خمیر را داخل ظرف می گذاریم.

مرحله چهارم

سپس روی آن را با سلفون می پوشانیم و حدود ۲ ساعت استراحت می دهیم. وقتی کامل استراحت کرد و حجم آن دو برابر شد، پف خمیر را با دست گرفته و روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. سپس آن را به شکل یک مستطیل به ضخامت ۱ سانت، با وردنه پهن می کنیم.

مرحله پنجم

سپس با کاتر دایره ای برش می زنیم و روی آن را با پارچه می پوشانیم. حدود ۳۰ دقیقه دیگر استراحت می دهیم. یک تابه گود برداشته و درون آن روغن می ریزیم. سپس روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. وقتی که روغن به اندازه کافی داغ شد، خمیر ها را درون تابه می اندازیم.

مرحله ششم

می گذاریم تا سرخ شود. سپس زیر و رو می کنیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. حرارت باید ملایم باشد تا داخل نان نیز بپزد. نان ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن آن گرفته شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 22 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه بیسکوییت لیدی فینگر ساده و خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه بیسکوییت لیدی فینگر ساده و خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه بیسکوییت لیدی فینگر بیسکوییت لیدی فینگر یکی از انواع بیسکوییت های پر طرفدار در جهان است که در انواع دسرها مثل تیرامیسو استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی …

طرز تهیه نان کلاچه خوشمزه و مخصوص برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان کلاچه خوشمزه و مخصوص برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان کلاچه کلاچه یک نان با خمیر شیرین و ادویه متفاوتی است که می تواند هم به عنوان نان غذایی و هم به عنوان دسر استفاده شود.بستگی دارد که داخل …

طرز تهیه کیک نارگیلی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی در خانه

طرز تهیه کیک نارگیلی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی در خانه

طرز تهیه کیک نارگیلی کیک نارگیلی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای عصرانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.