طرز تهیه قرابیه پیشمانیه خوشمزه و پنبه ای به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه پیشمانیه

طرز تهیه قرابیه پیشمانیه , دستور پخت قرابیه پیشمانیه

قرابیه پیشمانیه یکی از انواع شیرینی های ساده کشور ترکیه است که بافتی بسیار نرم و پنبه ای دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه پیشمانیه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه پیشمانیه
کره۲۵۰ گرم
روغن مایع۱ فنجان
پودر نارگیل۱ فنجان
پودر قند۴ قاشق غذاخوری
آرد قنادیحدودا ۱ پیمانه
برای تزیین
پودر قند۱ قاشق چایخوری
پودر نارگیل۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه قرابیه پیشمانیه

مرحله اول

برای تهیه قرابیه پیشمانیه خوشمزه در ابتدای کار کره را از ۳۰ دقیقه قبل در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط یکسان شود. در ادامه کره هم دمای محیط را به همراه روغن مایه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر نارگیل را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا با کره و روغن یکدست شود. در ادامه پودر قند را اضافه می کنیم و با دست مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافتی منسجم پیدا کنند.

مرحله سوم

حالا آرد را درون الک می ریزیم و به صورت کنترل شده روی مواد درون کاسه کاسه الک می کنیم. در حین الک کردن آرد، مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری بسیار نرم و لطیف شکل بگیرد که به دست نچسبد.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر درون کاسه جمع شد و دیگر به دست نچسبید، اضافه کرده آرد متوقف می کنیم. در ادامه فر را با دمای ۱۷۰درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و به صورت گرد شکل می دهیم، سپس درون سنی فر می چینیم. در ادامه تمام خمیر را به همین صورت شکل می دهیم و به ترتیب درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

حالا سینی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا قرابیه ها بپزند. پس از اینکه اطراف قرابیه ها کمی طلایی شد، می توانیم آنها را از فر خارج کنیم. در ادامه اجازه می دهیم قرابیه ها کمی خنک شوند.

مرحله هفتم

در نهایت پودر نارگیل و پودر قند را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس قرابیه ها را پس از اینکه کمی خنک شدند، درون مخلوط پودر قند و نارگیل غلطانده و پس از چیدن در ظرف مورد نظرمان، سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 6 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.