طرز تهیه کیک لبو به روش قنادی و با طعم خوشمزه

طرز تهیه کیک لبو

کیک لبو و گردو طرز تهیه کیک با آب لبو طرز تهیه کیک لبو آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کیک با پودر لبو کیک لبو و هویج طرز تهیه کیک لبو بدون فر چرا کیک لبو قرمز نشد کیک لبو با پف زیاد

کیک لبو یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که طعمی خاص و بسیار جذاب دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک لبو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک لبو
لبو۲۵۰ گرم
کره۲۰۰ گرم
زست پوست لیمو ترش تازه۳ قاشق غذاخوری
شکر۱۸۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
آرد۳۰۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک لبو

مرحله اول

برای تهیه کیک لبو خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شده و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله لبو را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه لیمو ترش تازه را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و سبک شود، سپس تخم مرغ ها را دانه دانه به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله با تخم مرغ آخر وانیل را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه زست پوست لیمو ترش را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم. در ادامه مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله با کمک لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. حالا لبو رنده شده را به مایه کیک اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه درون قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی خارج شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مایه کیک لبو را درون قالب می ریزیم، سپس قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم کیک لبو به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله سیخ چوبی را از درون کیک خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت کیک لبو را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس برش های کیک لبو را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه کیک را به سلیقه خود تزیین کرده و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 9 بهمن 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کرپ وانیلی خوشمزه و ساده برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه کرپ وانیلی خوشمزه و ساده برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه کرپ وانیلی قبل از این که شما بخواهید یک کرپ خوشمزه بپزید یا حتی اصلا قبل از این که برای بار اول آن را میل کنید، شاید به نظر شما …

طرز تهیه کیک موز خوشمزه و مخصوص مغزدار به روش قنادی

طرز تهیه کیک موز خوشمزه و مخصوص مغزدار به روش قنادی

طرز تهیه کیک موز کیک موز یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با …

طرز تهیه سوهان عسلی خوشمزه با مغز دلخواه به روش بازاری

طرز تهیه سوهان عسلی خوشمزه با مغز دلخواه به روش بازاری

طرز تهیه سوهان عسلی سوهان عسلی یکی از انواع آبنبات های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که بیشتر در عید نوروز استفاده می شود. این شیرینی خوشمزه شباهت زیادی به پولکی اصفهانی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.