طرز تهیه سوهان مغزدار فوری خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه سوهان مغزدار فوری

طرز تهیه سوهان مغزدار فوری , دستور پخت سوهان مغزدار فوری

سوهان مغزدار فوری یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه خانگی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوهان مغزدار فوری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سوهان مغزدار فوری
شکر۱ پیمانه
ارده½ پیمانه
عسل۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق غذاخوری
مغز پسته یا خلال پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوهان مغزدار فوری

مرحله اول

برای تهیه سوهان مغزدار خوشمزه ابتدای کار شکر را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم رو به بالا قرار می دهیم و فقط تابه را روی حرارت تکان می دهیم تا به طور کامل ذرات شکر ذوب و کاراملی شود.

مرحله دوم

حالا زمانی که شکر کارملی شد، ارده را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا ارده و شکر با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه عسل را به مخلوط شکر و ارده اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه پودر هل به مایه سوهان اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه سوهان حالت کش دار پیدا کند. در ادامه روی سطح کار را کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مایه سوهان را از روی حرارت بر می داریم، سپس روی کاغذ روغنی می ریزیم و با کمک قاشق روی کاغذ روغنی پخش می کنیم، سپس مغز پسته یا خلال پسته را به صورت پخش روی مایه سوهان می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی مایه سوهان را مجددا کاغذ روغنی قرار می دهیم و با کمک وردنه سوهان را صاف و یکدست می کنیم. در ادامه کاغذ روغنی را از روی سوهان بر می داریم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم سوهان در دمای محیط بماند تا خودش را کاملا بگیرد. در ادامه سوهان ها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.