طرز تهیه شیرینی اسمارتیزی خوشمزه مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی اسمارتیزی

شیرینی اسمارتیزی , طرز تهیه شیرینی اسمارتیزی , دستور پخت شیرینی اسمارتیزی

شیرینی اسمارتیزی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی اسمارتیزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی اسمارتیزی
کره۱۰۰ گرم
پودر قند۶۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
آرد۱۹۰ گرم
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
وانیل⅛ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
پودر قهوه۱ قاشق غذاخوری
اسمارتیزبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی اسمارتیزی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی اسمارتیزی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا کره نرم را به همراه پودر قند، وانیل و تخم مرغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه پودر کاکائو و پودر قهوه را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط پودر کاکائو و پودر قهوه را درون مخلوط تخم مرغ الک می کنیم، سپس مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس یک باره درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم و با دست خوب ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی سطح کار یک کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس خمیر را روی کیسه فریزر قرار می دهیم و مجددا روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم. در ادامه خمیر را با وردنه به قطر ۳ میلی متر باز می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کیسه فریزر را از روی خمیر برمی داریم، سپس خمیر را با کاتر دلخواه برش می زنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله هفتم

حالا روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر ها را روی کاغذ روغنی می چینیم، سپس اسمارتیز ها را روی خمیر ها قرار می دهیم و آن ها را کمی فشار می دهیم تا درون خمیر کمی فرو رفته و فیکس شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه شیرینی های اسمارتیزی را به همراه چای زعفرانی یا قهوه سرو کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 27 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.