طرز تهیه شیرینی پیچی خوشمزه و ساده به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی پیچی

شیرینی پیچی , طرز تهیه شیرینی پیچی , دستور پخت شیرینی پیچی

شیرینی پیچی از شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که در دسته بندی شیرینی های خشک قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پیچی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پیچی
آرد سفید۲۵۰
نشاسته ذرت۵۰ گرم
پودر قند۱۱۰ گرم
کره سرد۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
پودر کاکائو۱۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی پیچی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پیچی خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه نشاسته ذرت، بکینگ پودر و پودر قند اضافه می کنیم، سپس با همزن دستی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله کره را از یخچال خارج می کنیم و کاور آن را جدا می کنیم، سپس درون کاسه حاوی مخلوط آرد می ریزیم و با دست به خوبی ورز می دهیم تا کره به طور کامل آب شود و مخلوط آرد به حالت خرده نان در آید.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه وانیل درون کاسه حاوی مخلوط آرد می ریزیم، سپس با دست ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه خمیر را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس به یک قسمت پودر کاکائو را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را خوب ورز می دهیم تا پودر کاکائو درون آن پخش شود و تغییر رنگ بدهد. در صورتی که خمیر ساده بدون رنگ چسبناک بود ۱۰ گرم آرد به آن اضافه می کنیم، سپس خوب ورز می دهیم تا خمیر منسجم شود.

مرحله پنجم

حالا مقداری از خمیر کاکائویی بر می داریم، سپس روی سطح کار به صورت میله ای رول می کنیم. در ادامه مقداری از خمیر ساده به فرم و اندازه خمیر کاکائویی درست می کنیم، سپس خمیر ها را به هم می پیچیم.

مرحله ششم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را به اندازه دلخواه برش می زنیم.

مرحله هفتم

حالا شیرینی های پیچی را با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیرینی های پیچی به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به طور کامل خنک شود. در آخر شیرینی ها را با شکلات بنماری شده و گرده گل تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 20 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.