طرز تهیه شیرینی انگشتی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی انگشتی

طرز تهیه شیرینی انگشتی ساده طرز تهیه شیرینی انگشتی با سفیده تخمه مرغ شیرینی انگشتی با آرد فیلم شیرینی انگشتی طرز تهیه شیرینی انگشتی خانگی بدون فر شیرینی انگشتی تبریزی عکس شیرینی انگشتی

شیرینی انگشتی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی انگشتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی انگشتی
کره۱۲۵ گرم
پودر قند۴۰ گرم
آرد برنج۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱۵۰ گرم
آب۳۰ میلی لیتر
شکلاتیه مقدار کافی
پودر گل محمدیبه مقدار کافی
پودر فندق۴۰ گرم

طرز تهیه شیرینی انگشتی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی انگشتی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره و پودر قند روشن و حجم آن دو برابر شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه آرد برنج، آب و پودر فندق درون مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف حاصل شود. در صورتی که خمیر شل بود به آن مقداری آرد اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که خمیر شیرینی سفت بود به آن مقداری روغن مایع اضافه می کنیم، سپس مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری از خمیر شیرینی را بر می داریم و به شکل لوله ای یا انگشتی فرم می دهیم و روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. به همین ترتیب شیرینی ها را فرم می دهیم تا خمیر تمام شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم

حالا در همین حین شکلات را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس درون قیف یک بار مصرف می ریزیم و زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند روی آن ها به شکل دلخواه می ریزیم.

مرحله نهم

در نهایت مقداری پودر گل محمدی روی شیرینی ها می پاشیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر شیرینی های انگشتی خوشمزه را به عنوان میان وعده به همراه چای زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 27 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.