طرز تهیه شیرینی حلوایی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی حلوایی

طرز تهیه شیرینی حلوایی شیرینی حلوایی شکلاتی خرید شیرینی حلوایی

شیرینی حلوایی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی حلوایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی حلوایی
روغن مایع⅓ لیوان
پودر قند⅓ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
کره۱۲۵ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر هلبه مقدار کافی
آرد۲ لیوان

طرز تهیه شیرینی حلوایی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی حلوایی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس آرد را درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود و کمی تغییر رنگ بدهد. در ادامه آرد تفت داده شده را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره و پودر قند روشن و حجیم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه پودر هل و وانیل درون مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه بکینگ پودر را به همراه روغن مایع درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط تخم مرغ را در حد ترکیب شدن با دور تند همزن برقی هم می زنیم. در ادامه آرد تفت داده شده را کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب مورد نظر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مقداری از خمیر بر می داریم و درون قالب فشار می دهیم تا فیکس شود. در نبود قالب مقداری از خمیر شیرینی بر می داریم، سپس در دست گرد می کنیم.

مرحله هفتم

حالا فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر های شیرینی را درون سینی فر می چینیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله نهم

در نهایت زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند، آن ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس با سس شکلات یا نوتلا تزئین کرده و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 26 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.