طرز تهیه شیرینی قندی خوشمزه و مجلسی با پیمانه و وزن

طرز تهیه شیرینی قندی

طرز تهیه شیرینی قندی با پیمانه , شیرینی قندی بروجردی در تبریز , شیرینی قندی سبزواری خانگی قزوین , xvc jidi advdkd rknd

شیرینی قندی یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی است که معمولا برای عید نوروز تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه شیرینی نخودچی خوشمزه و مجلسی به روش صنعتی

مواد لازم شیرینی قندی
آرد قنادی۲۰۰ گرم (۱ و یک سوم پیمانه)
روغن جامد۱۲۵ گرم (۱ پیمانه سرخالی)
پودر قند۱۲۵ گرم ( سه چهارم پیمانه)
پودر هل۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت شیرینی قندی

مرحله اول

ابتدا روغن جامد را به همراه پودر قند و پودر هل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به اندازه ای مخلوط می کنیم تا مواد پفکی و کمر رنگ شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر مخلوط می کنیم و سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم به کاسه حاوی روغن جامد اضافه می کنیم و با قاشق مواد را مخلوط می کنیم تا حالت خمیری بگیرد. حالا با نوک انگشت خمیر را ورز می دهیم تا خمیر یکدست شود. چون خمیر روغن می اندازد نباید آنرا خیلی ورز دهیم.

مرحله سوم

زمانی که خمیر یکدست شد، انرا به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و به یک قسمت یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه می کنیم و کم کم ورز می دهیم تا پودر کاکائو به خورد خمیر بورد و رنگ انرا قهوه ای کند.

همچنین ببینید : طرز تهیه شیرینی بهشتی ترد و خوشمزه خانگی برای عید نوروز

مرحله چهارم

در پایان باید خمیرهای ما کاملا لطیف و یکدست باشند که نه حالت چسبناک داشته باشند نه اینکه خشک باشند و ترک خورده.  حالا از خمیر به اندازه یک فندق بر می داریم و با دست انرا گرد می کنیم و داخل سینی فر یم چینیم.

مرحله پنجم

خمیرها را به همین صورت شکل می دهیم و داخل سینی فر می چینیم. در اخر با یک چاقوی کوچک روی هر خمیری یک علامت به علاوه (+) می زنیم. فر را از ۱۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله ششم

سینی فر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون طبق وسط فر قرار می دهیم تا شیرینی ها اماده شوند. زمانی که کف شیرینی ها کمی طلایی شد باید انها را از فر خارج کنیم. باید اجازه دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند سپس انها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 24 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/mary.food.mood

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.