طرز تهیه پشت زیک ساده و فوری با کنجد و شکر

طرز تهیه پشت زیک

طرز تهیه پشت زیک با شکر طرز تهیه پشت زیک نازک علت سفت شدن پشت زیک طرز تهیه پشت زیک با گردو طرز تهیه پشت زیک با کنجد طرز تهیه پشت زیک مجلسی طرز تهیه پشت زیک شیشه ای طرز تهیه پشت زیک با عسل

پشت زیک یکی از انواع شیرینی های سنتی استان مازندران است که با انواع مغزیجات درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پشت زیک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پشت زیک
کنجد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه

طرز تهیه پشت زیک

مرحله اول

برای تهیه پشت زیک خوشمزه ابتدای کار کنجد را تمیز می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تفت می دهیم تا بوی خامی کنجد از بین برود و بو داده شود.

مرحله دوم

حالا زمانی که بوی خامی کنجد از بین رفت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کنجد در دمای محیط خنک شود. در ادامه شکر را درون قابلمه می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله شکر را به صورت مداوم هم می زنیم تا ذوب شده، سپس کاراملی شود. در ادامه یک سینی مناسب انتخاب می کنیم، سپس آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. زمانی که شکر ذوب شد، بلافاصله کنجد را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کنجد را تند تند با شکر هم می زنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پشت زیک را درون سینی چرب شده می ریزیم، سپس وردنه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و با کمک وردنه پشت زیک را درون سینی پهن می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید مرحله پهن کردن پشت زیک درون سینی باید همراه با سرعت العمل بالایی باشد، در غیر این صورت پشت زیک خشک می شود و دیگر قابل پهن کردن نیست. در ادامه پشت زیک را با کمک چاقو به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم پشت زیک کاملا خنک شود، سپس از سینی جدا می کنیم و از قسمتی که با چاقو برش زدیم جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 24 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.