طرز تهیه کوکی لاهیجان تابه ای ساده و خوشمزه بدون فر

طرز تهیه کوکی لاهیجان تابه ای

کوکی لاهیجان تابه ای , طرز تهیه کوکی لاهیجان تابه ای , دستور پخت کوکی لاهیجان در فر

کوکی لاهیجان بدون فر یکی از روش های پخت این کوکی خوشمزه است که برای کسانی که فر ندارند مناسب است، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی فوری و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی لاهیجان تابه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی لاهیجان تابه ای
روغن صاف قنادی یا کره۱۰۰ گرم
پودر قند۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
شیر⅓ لیوان
آرد قنادی۲ لیوان
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو⅓ لیوان
کشمش⅓ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی لاهیجان تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کوکی لاهیجان خوشمزه ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم مواد با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا کره هم دمای محیط را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی کره الک می کنیم. ابتدا مخلوط کره و پودر قند را با قاشق مخلوط می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله به هم زدن مخلوط کره و پودر قند ادامه می دهیم تا روشن و کش دار شود. در اواسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا مواد به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه تخم مرغ را دانه دانه به مخلوط کره و پودر قند اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط کره را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا تخم مرغ با مواد مخلوط شود. در ادامه مجددا کاسه را دور گیری می کنیم و همراه تخم مرغ آخر وانیل را اضافه می کنیم و مجددا به مدت ۱ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله شیر را به همراه روغن مایع به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس مواد را به مدت ۳۰ دقیقه با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد را هم می زنیم، سپس درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مغز گردوی خرد شده را به همراه کشمش درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری به آن آرد اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه کشکش را درون مایه کوکی می ریزیم و در حد ترکیب شدن مواد هم می زنیم.

مرحله هشتم

حالا واشرهای اطراف تابه رژیمی را جدا می کنیم، سپس تابه را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه یک شعله پخش کن روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شعله پخش کن به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ماند تا گرم شود.

مرحله نهم

در این مرحله می توانیم مایه کوکی را درون قیف یکبار مصرف بریزیم، سپس به صورت دایره ای کوچک روی کاغذ روغنی با فاصله از هم پایپ کنیم و یا مقداری از مایه کوکی را با قاشق برداریم و روی کاغذ روغنی بریزیم، سپس روی آن را صاف کنیم.

مرحله دهم

حالا درب تابه را می بندیم، سپس روی شعله پخش کن قرار می دهیم و حرارت را ملایم می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بمانند تا کاملا بپزند. توجه داشته باشید برای پخت درون تابه معمولی درب تابه را با دم کنی بپوشانید.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت ۲۰ دقیقه کوکی ها را از روی حرارت بر می داریم، سپس تست می کنیم و در صورت پخته بودن از تابه خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در آخر کوکی ها را به همراه چای زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 17 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.