طرز تهیه کوکی انار خوشمزه و مخصوص برای شب یلدا

طرز تهیه کوکی انار

کوکی انار , طرز تهیه کوکی انار , دستور پخت کوکی اناری

کوکی انار یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در شب یلدا پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی انار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی انار
آرد۲ و ¼ پیمانه
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
نمک⅓ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
کره۱۵۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
شکر⅔ پیمانه
آب انار (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
دانه انار½ پیمانه
شکلات چیپسی½ پیمانه

طرز تهیه کوکی انار

مرحله اول

برای تهیه کوکی انار خوشمزه به روش خانگی ابتدا تخم مرغ را از ۳۰ دقیقه قبل در فضای آشپزخانه قرار داده و اجازه می دهیم تخم مرغ با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا آرد را به همراه نمک و جوش شیرین درون کاسه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه وانیل و آب انار درون کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله با همزن دستی مخلوط می کنیم تا مواد ترکییب و یکدست شوند. در ادامه کره را روی بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم، سپس کره ذوب شده را به همراه شکر درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا با همزن دستی هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم، سپس مخلوط آرد را این بار روی مخلوط تخم مرغ طی ۲ مرحله الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه انار را می شوییم.

مرحله ششم

حالا انار را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و با قاشق پشت انار می کوبیم تا دانه های انار خارج شود. در ادامه دانه های انار را به همراه شکلات چیپسی درون مایه کوکی می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله درون سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس از مایه یک قاشق غذاخوری یا یک اسکوپ بر می داریم و مایه کوکی را با فاصله از هم درون سینی می ریزیم، سپس سینی را درون فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کوکی ها بپزد. در نبود فر درون تابه رژیمی یک کاغذ روغنی قرار می دهیم. یک قاشق یا یک اسکوپ مایه کوکی بر می داریم، سپس با فاصله درون تابه می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون تابه بمانند و بپزند. در ادامه کوکی را از فر یا تابه خارج می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم کوکی ها به طور کامل خنک شوند. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس کوکی ها را درون آن می چینیم. در آخر کوکی انار خوشمزه را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 27 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.