طرز تهیه کیک شیر بدون فر خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک شیر بدون فر

کیک شیر بدون فر , طرز تهیه کیک شیر بدون فر , دستور پخت کیک شیر داغ بدون فر

کیک شیر بدون فر یکی از انواع روش های پخت این کیک خوشمزه است که نیازی به استفاده از فر ندارد، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیر بدون فر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شیر بدون فر
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ و ¼ پیمانه
شیر۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
آرد۲ و ¼ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
پودر هل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
مواد لازم گاناش
خامه صبحانه۱۳۰ گرم
شکلات کاکائویی تخته ای۱۰۰ گرم
شکلات سفید تخته ای۳۰ گرم

طرز تهیه کیک شیر بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک شیر بدون فر ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر، وانیل و پودر هل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا شیر را به همراه کره درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا کره درون شیر حل شود. توجه داشته باشید نیازی به جوش آمدن مخلوط شیر و کره نیست.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که شیر و کره کاملا مخلوط شدند، از روی حرارت بر می داریم، سپس شیر گرم را کم کم و به آرامی درون کاسه مخلوط تخم مرغ می ریزیم و مدام با همزن برقی مخلوط می کنیم تا شیر با مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید مخلوط شیر و کره را به آرامی درون مخلوط تخم مرغ اضافه کنید به این منظور که اضافه کردن یکباره مخلوط شیر و کره باعث می شود تخم مرغ ها پخته شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ و شیر می ریزیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن یک کاتر یا ۳ پایه قرار می دهیم. حالا روی حرارت متوسط شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم قابلمه به مدت ۱۵ دقیقه بماند روی حرارت بماند تا کاملا گرم شود. در ادامه کف و دیواره های قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی درون مایه کیک از بین برود. در ادامه درب قابلمه را بر می داریم، سپس قالب را درون قابلمه روی کاتر یا ۳ پایه قرار می دهیم و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون قابلمه بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم به این منظور که خلال دندان یا سیخ چوبی را درون کیک فرو می بریم و خارج می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله در صورتی که چیزی به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک را از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه زمانی که کیک کاملا خنک شد از قالب خارج می کنیم و کاغذ روغنی را از آن جدا می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا برای درست کردن مواد گاناش ۱۰۰ گرم خامه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و خامه را روی حرارت بخار آب بنماری می کنیم، سپس خامه را از روی حرارت بر می داریم و شکلات کاکائویی تخته ای را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله هم می زنیم تا شکلات درون خامه حل شود. در ادامه اجازه می دهیم دمای گاناش کاسته شود، سپس کیک را روی توری قرار می دهیم و گاناش را روی کیک می ریزیم و با پالت پخش می کنیم تا روی کیک را پوشش بدهد.

مرحله سیزدهم

حالا باقی مانده خامه صبحانه را درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت بنماری می کنیم، سپس خامه را از روی حرارت بر می داریم و شکلات سفید را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا شکلات سفید درون خامه حل شود.

مرحله چهاردهم

در این مرحله اجازه می دهیم دمای گاناش سفید کاسته شود، سپس درون قیف یک بار مصرف می ریزیم و به صورت خط روی گاناش پایپ می کنیم، سپس سیخ چوبی را روی گاناش حرکت می دهیم تا گاناش طرح دار شود.

مرحله پانزدهم

در نهایت کیک شیر را از روی توری بر می داریم، سپس روی ظرف مورد نظر سرو کیک قرار می دهیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم. در آخر این کیک شیر خوشمزه را به همراه چای زعفرانی یا قهوه میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 17 دی 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه سوهان مغزدار فوری خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه سوهان مغزدار فوری خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه سوهان مغزدار فوری سوهان مغزدار فوری یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه خانگی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه کیک هویج و پسته خوشمزه و مخصوص با گلیز انار

طرز تهیه کیک هویج و پسته خوشمزه و مخصوص با گلیز انار

طرز تهیه کیک هویج و پسته کیک های عصرانه اصولا روش تهیه ساده ای دارند و چندان وقت گیر نیستند. از بین کیک های عصرانه کیک هویج است که اصولا هر طبع …

طرز تهیه کیک برشی خوشمزه با سس شکلاتی مخصوص

طرز تهیه کیک برشی خوشمزه با سس شکلاتی مخصوص

طرز تهیه کیک برشی کیک برشی یکی از انواع کیک های ساده پذیرایی است که با طعم ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.