طرز تهیه خورش قیمه لاری ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه خورش قیمه لاری

خورش قیمه لاری , طرز تهیه خورش قیمه لاری , دستور پخت خورشت قیمه لاری

خورش قیمه لاری خوشمزه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار شهر لار است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه لاری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
نخود½ لیوان
گوجه فرنگی۵ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
سیب زمینی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پودر لیمو عمانی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
دارچین و شکربه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه لاری

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه لاری خوشمزه ابتدای کار نخود را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس می شوییم تا گرد غبارش شسته شود. در ادامه کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم نخود به مدت ۲۴ ساعت درون آب بماند.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ نخود بهتر گرفته شود، طی این ۲۴ ساعت ۳ مرتبه آب نخود را عوض می کنیم. پس از گذشت ۲۴ ساعت گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز های خرد شده را درون قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت خرد شده را به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه فرنگی را خرد می کنیم و به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین و زردچوبه به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه نخود را درون آبکش می ریزیم و می شوییم.

مرحله ششم

حالا نخود را درون قابلمه حاوی گوشت اضافه می کنیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم، سپس اجازه می دهیم گوشت و نخود به مدت ۳ ساعت درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت ۲ ساعت سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و مغز آن نرم شود. در ادامه زمانی که سیب زمینی ها کاملا پخته شدند از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم سیب زمینی ها خنک شود، سپس به اندازه و فرم دلخواه خرد می کنیم. در ادامه ۲۰ دقیقه آخر پخت سیب زمینی ها را به همراه پودر لیمو عمانی، آب لیمو ترش تازه و مقداری شکر به خورش اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا درون یک تابه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و رب گوجه فرنگی را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند.

مرحله یازدهم

در این مرحله رب گوجه فرنگی سرخ شده را درون خورش قیمه لاری می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا رنگ رب درون خورش باز شود. در ادامه اجازه می دهیم خورش به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا جا بیوفتد و غلیظ شود.

مرحله دوازدهم

در نهایت پس از گذشت ۱۰ دقیقه آب لیمو ترش تازه را درون خورش می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و پس از ۵ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم. در آخر قیمه لاری را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 16 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.