طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی خوشمزه و ساده به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی با سفیده تخمه مرغ شیرینی پیچ انگشتی تبریزی طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی خانگی بدون فر شیرینی پیچ انگشتی با آرد طرز تهیه شیرینی انگشتی ساده طرز تهیه شیرینی پفکی عید طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی ترد شیرینی پیچ انگشتی با شکر

شیرینی پیچ انگشتی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که برای پذیرایی مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پیچ انگشتی
زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر قند۱۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
آبلیمو½ قاشق چایخوری
مغز گردو۵۰ گرم

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پیچ انگشتی خوشمزه ابتدای کار زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پودر قند را ۳ مرتبه الک می کنیم و به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا وانیل را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا مواد سفید و کش دار شود. در ادامه پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را با چاقو به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گردوی خرد شده را به همراه آبلیمو به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس به لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

حالا سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس سطح آنرا با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه به اندازه و فرم دلخواه از مایه شیرینی انگشتی با قاشق درون سینی فر می ریزیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند، آن ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس با پودر پسته تزئین کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 11 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.