طرز تهیه قرابیه آرد گندم، یک شیرینی بسیار ساده و خوشمزه

طرز تهیه قرابیه آرد

قرابیه آردی , طرز تهیه قرابیه آرد , دستور پخت قرابیه آرد گندم ترکیه ای

شیرینی قرابیه آرد یکی از انواع شیرینی های ساده و بسیار خوشمزه بین المللی است. برای شکیل تر شدن این شیرینی خوشمزه می توانیم از گاناش های رنگی یا شکلات بن ماری شده استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه آرد در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه آرد
آرد سفید۲٫۵ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه

طرز تهیه قرابیه آرد

مرحله اول

برای تهیه قرابیه ساده و بسیار خوشمزه با آرد ابتدا پودر قند را به همراه روغن درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، در ادامه آرد را برای جلوگیری از گلوله شدن، دو مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را کم کم به ترکیب پودر قند و روغن اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست شکل بگیرد. به هیچ وجه نباید بیش از حد آرد اضافه کنیم، چون این کار باعث سنگین شدن و خشک شدن شیرینی ها می شود.

مرحله سوم

در حدی باید آرد اضافه کنیم که خمیر به دست نچسبد و کاملا نرم و انعطاف پذیر باشد. پس از اینکه خمیر آماده شد، فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن شیرینی ها برای گرم شدن فر معطل نشویم.

مرحله چهارم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم. در ادامه از خمیر به اندازه یک گردو جدا می کنیم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس به ترتیب با کمی فاصله درون سینی فر روی کاغذ روغنی می چینیم.

مرحله پنجم

برای زیباتر شدن شیرینی ها با یک کارد میوه خوری چند خط به شکل ستاره روی هر کدام از خمیرهای شیرینی ایجاد می کنیم. این کار سلیقه ای می باشد و می توانیم به سلیقه خود از انواع مهرهای شیرینی پزی نیز استفاده کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را درون فر قرار می دهیم و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا شیرینی ها به طور کامل بپزند. در پایان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم و پس از اینکه کمی خنک شدند در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 15 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.