طرز تهیه بیسکویت خرمایی بدون فر خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه بیسکویت خرمایی بدون فر

طرز تهیه بیسکویت خرمایی بدون فر , دستور پخت بیسکویت خرمایی بدون فر

بیسکویت خرمایی بدون فر یکی از انواع بیسکوئیت های خوشمزه بازاری است که معمولا در کنار چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت خرمایی بدون فر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت خرمایی بدون فر
خرما۱۵ عدد
کره۳ قاشق غذاخوری
آرد۱ لیوان
پودر  قند⅓ لیوان
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه بیسکویت خرمایی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت خرمایی بدون فر ابتدای کار هسته های خرما را جدا می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم. در ادامه کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

حالا کره را درون غذاساز می ریزیم و با دور تند میکس می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه پودر دارچین، پودر قند و بکینگ پودر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس خرما له شده را به آن اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم تا خمیری لطیف و یکدست ایجاد شود. در ادامه روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را روی کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس روی خمیر را هم با کیسه فریزر می پوشانیم. در ادامه با کمک وردنه خمیر را به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم، سپس با کاتر یا در شیشه مربا قالب می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی بیسکویت ها را با نی نوشابه چند سوراخ ایجاد می کنیم. در ادامه کف یک سینی فلزی را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس بیسکویت ها را با فاصله از هم درون سینی فلزی می چینیم.

مرحله ششم

حالا یک قابلمه بزرگ را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس کف قابلمه یک سه پایه یا رینگ قرار می دهیم و سینی را روی آن قرار می دهیم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون قابلمه بمانند تا پخته شوند. در ادامه بلافاصله پس از این که بیسکویت ها پخته شدند آن ها را لای پارچه نخی قرار می دهیم تا سفت نشوند. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 9 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.