طرز تهیه پیتزا جوجه خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا جوجه

پیتزا جوجه , طرز تهیه پیتزا جوجه , دستور پخت پیتزا جوجه کباب

پیتزا جوجه یکی از غذاهای خاص ایرانی است که از ترکیب جوجه کباب و پیتزا تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا جوجه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان چمچو
آرد۵ لیوان
خمیر مایه فوری۲ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق چایخوری
آب۲ لیوان
مواد مرینیت مرغ
سینه مرغ۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
آبلیمو¼ فنجان
زعفران دم کرده۱  قاشق غذاخوری
سس خردل۴ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و پولبیبر ۱ قاشق غذاخوری
مواد سس پیتزا
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل چیلی۳ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر آویشن و پولبیبربه مقدار کافی
روغن مایع یا زیتون۵ قاشق غذاخوری
مواد روی پیتزا
پنیر پیتزا۵۰۰ گرم
قارچ۴ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سوسیس۲ عدد
ژامپون مرغ۲۰۰ گرم

طرز تهیه پیتزا جوجه

مرحله اول

برای تهیه پیتزا جوجه خوشمزه ابتدا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم و به صورت نواری بزرگ خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک ظرف قابل حرارت انتخاب می کنیم و فلفل دلمه ای ها را درون آن قرار می دهیم، سپس گوجه فرنگی را می شوییم و به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و درون ظرف می ریزیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و درون ظرف اضافه می کنیم. در ادامه فلفل چیلی را می شوییم، سپس قسمت کلاهک آن را جدا می کنیم و به همراه نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر آویشن و پولبیبر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روغن زیتون را به مواد درون ظرف اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر بپزد. پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج می کنیم، سپس مواد را درون غذاساز می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با دور تند غذاساز میکس می کنیم تا سس مخصوص پیتزا درست شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب آب هم دمای محیط می ریزیم، سپس خمیر مایه را به همراه شکر درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا روی کاسه را با یک بشقاب می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه خمیر مایه عمل بیاید. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس نمک را به همراه خمیر مایه درون آرد می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را مخلوط می کنیم، سپس روغن را اضافه می کنیم و با دست به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا خمیر به دست نچسبد. در ادامه خمیر را درون یک کاسه تمیز منتقل می کنیم و روی آن را می پوشانیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲ ساعت در دمای محیط استراحت کند. در ادامه گوشت مرغ را مرینیت می کنیم، برای این منظور گوشت مرغ را به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم، سپس به صورت مربعی خرد می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت خلالی خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب به همراه مرغ می ریزیم و سس خردل را به همراه آبلیمو، زعفران دم کرده، نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و پولبیبر اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا روی مرغ را می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱ ساعت مزه دار شود. در ادامه پس از استراحت خمیر، آن را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس مقداری آرد به آن اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله خمیر را ۳ چونه می گیریم، سپس هر چونه را روی سطح کار از وسط خمیر به بیرون با دست باز می کنیم تا به شکل دایره شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوازدهم

حالا سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را درون سینی فر قرار می دهیم و مقداری از سس را روی خمیر می ریزیم و با پشت قاشق روی خمیر پخش می کنیم تا به همه قسمت های خمیر برسد.

مرحله سیزدهم

در این مرحله مقداری پنیر پیتزا به صورت پخش روی خمیر می ریزیم. در ادامه ژامپون مرغ را به صورت ریز رنده می کنیم، سپس قارج و فلفل دلمه ای را می شوییم. حالا قارچ را به صورت ورقه ای و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله کاور سوسیس را جدا می کنیم و به صورت حلقه ای برش می زنیم. روی خمیر ابتدا ژامپون رنده شده، سپس قارچ ها را روی آن می چنیم و برش های سوسیس را روی قارچ ها می چینیم و مقداری فلفل دلمه ای روی پیتزا می ریزیم.

مرحله پانزدهم

در این مرحله مجددا روی پیتزا پنیر می ریزیم، سپس برش های مرغ مزه دار شده را کنار هم روی پیتزا قرار می دهیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد.

مرحله شانزدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم، سپس پیتزا را طبقه بالا فر قرار می دهیم تا روی آن گریل شده و طلایی شود. در آخر پیتزا را به اندازه دلخواه برش بزنید و به همراه سس دلخواه میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 10 دی 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ سالاد ها انواع مختلف دارند. بعضی از سالاد ها با توجه به محتویات آن، می تواند به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی مورد …

طرز تهیه خورش ریواس خوشمزه و مجلسی به روش کردی

طرز تهیه خورش ریواس خوشمزه و مجلسی به روش کردی

طرز تهیه خورش ریواس خورش ریواس یکی از خورش های خوشمزه و پرطرفدار فصل بهار است که با روش های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی ساده در ادامه …

طرز تهیه زیر برنجی خوشمزه، چلوگوشت سنتی به روش لری

طرز تهیه زیر برنجی خوشمزه، چلوگوشت سنتی به روش لری

طرز تهیه زیر برنجی زیر برنجی یک از غذاهای اصیل و سنتی لرستان است که با روش های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.