طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی

سالاد لوبیا چیتی و شوید سالاد لوبیا چیتی و قارچ سالاد فرانسوی با لوبیا سالاد لوبیا چیتی سوران سالاد لوبیا چیتی و پیازچه سالاد لوبیا و کالباس سالاد کلم و لوبیا چیتی طرز تهیه سالاد لوبیا عروس

سالاد لوبیا چیتی یکی از انواع سالادهای خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد لوبیا چیتی
سیب زمینی متوسط۴ عدد
لوبیا چیتی۱ لیوان
خیارشور۸ عدد
هویج کوچک۲ عدد
شوید خشک۲ قاشق غذاخوری
کاهو۱۲ برگ
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
ماست۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی

مرحله اول

برای تهیه سالاد لوبیا خوشمزه ابتدا درون یک کاسه مناسب لوبیا چیتی را می ریزیم و ۲ مرتبه آبکش می کنیم و کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا چیتی به مدت ۲۴ ساعت درون آب بماند و خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ لوبیا چیتی بهتر گرفته شود در طی این ۲۴ ساعت ۳ بار آب آن را عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان لوبیا چیتی را درون آبکش می ریزیم و آبکش می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله لوبیا چیتی را درون قابلمه می ریزیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا چیتی به مدت ۳ تا ۴ ساعت کاملا بپزد. در ادامه سیب زمینی را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا مغز آن پخته شود.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان سیب زمینی پخته شده را از قابلمه خارج می کنیم و پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب ماست را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ماست را با چنگال مخلوط می کنیم تا بافت ماست یکدست و صاف شود، سپس سس مایونز را به ماست اضافه می کنیم و مجددا با چنگال هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در این مرحله خیار شور را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا هویج را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم و با دنده های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس برگ های کاهو را جدا می کنیم و می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا کاهو را خرد می کنیم و درون ظرف سرو می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله لوبیا پخته شده را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شده، سپس کاملا خنک شود. در ادامه خیار شور و سیب زمینی خرد شده را به کاهو اضافه می کنیم، سپس لوبیا چیتی را روی آن ها می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا هویج رنده شده را به مخلوط سالاد اضافه می کنیم، سپس آب لیمو ترش تازه را به همراه نمک و فلفل سیاه به مخلوط ماست و سس اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در ادامه سس را روی سالاد می ریزیم.

مرحله نهم

در نهایت شوید را روی سالاد لوبیا چیتی اضافه می کنیم و سالاد را خوب مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد برود. در آخر سالاد لوبیا را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا جا بیفتد، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 4 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.