طرز تهیه سالاد کدو سبز خوشمزه و رژیمی با کالری پایین

طرز تهیه سالاد کدو سبز

سالاد کدو سبز خام سالاد کدو سبز با ماست سالاد کدو و بادمجان سالاد کدو سبز با هویج سالاد یونانی با کدو سبز سالاد کدو سبز رژیمی سالاد کدو سبز با کاهو استفاده از کدو سبز

سالاد کدو سبز یکیک از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که معمولا برای استفاده در رژیم های لاغری و کاهش وزن تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کدو سبز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد کدو سبز
سیب زمینی۳ عدد متوسط
کدو خورشتی ریز۴ عدد
خیار۳ عدد
شوید۲ قاشق غذا خوری
خیار شور۲ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
کنسرو ذرت یا ذرت تازه۱ پیمانه
سیر۲ حبه
ماست یونانی۴ قاشق غذا خوری
آبلیمو تازه۲ قاشق غذا خوری
سرکه قرمز۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و روغن زیتونبه میزان لازم

طرز تهیه سالاد کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه سالاد کدو سبز خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم، سپس به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه سیب زمینی ها پختند، آنها را زیر آب سرد می گیریم، سپس پوست اضافی شان را جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت حبه ای خرد می کنیم و درون کاسه سالاد خوری می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله خیار، کدو سبز، خیار شور و پیاز را به صورت نگینی ریز یا درشت خرد می کنیم و به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه شوید را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه ذرت به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را به آرامی زیر و رو می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه برای تهیه سس سالاد، ماست را به همراه آب لیمو ترش، سرکه و مقداری نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیر را با رنده ریز رنده می کنیم و به کاسه سس اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه روی سالاد و سس را به صورت جداگانه سلفون می کشیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت یک ساعت که طعم مواد سس به خوبی با هم تلفیق شدند می توانیم سس را به سالاد اضافه کرده و سرو کنیم. به دلیل وجود سیب زمینی باید مواد را به آرامی مخلوط کنیم تا سیب زمینی ها له نشوند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 24 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.