طرز تهیه فرنی بستنی خوشمزه و مخصوص با طعم نسکافه

طرز تهیه فرنی بستنی

طرز تهیه فرنی بستنی با آرد برنج فرنی بستنی نی نی سایت طرز تهیه فرنی بستنی با ژله طرز تهیه فرنی بستنی بدون خامه فرنی بستنی سه رنگ طرز تهیه فرنی بستنی بدون ژلاتین

فرنی بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مخصوص بسن المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۲ لیوان
شکر۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت یا آرد برنج۳ قاشق غذاخوری پر
بستنی وانیلی لیوانی۳ عدد
نسکافه۲ قاشق مرباخوری
خامه صبحانه½ بسته
وانیلنوک قاشق چایخوری
سس کارامل (اختیاری)برای تزیین

طرز تهیه فرنی بستنی

مرحله اول

برای تهیه دسر فرنی خوشمزه با بستنی ابتدا نشاسته ذرت یا آرد برنج را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس شیر را کم کم اضافه کرده و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا نشاسته گلوله نشود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که می توانیم به جای استفاده از نشاسته ذرت از آرد برنج الک شده استفاده کنیم. البته توصیه می شود برای اینکه بافت فرنی بهتر و لطیف تر شود، از نشاسته ذرت برای تهیه این فرنی استفاده شود.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم شروع به هم زدن مواد می کنیم. در ادامه شکر را به همراه نسکافه، خامه صبحانه و بستنی به قابلمه اضافه کرده و به سرعت مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

هم زدن مواد را ادامه می دهیم تا فرنی شروع به جوشیدن کند. در ادامه اجازه می دهیم فرنی به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد تا نشاسته یا آرد برنج به طور کامل بپزد و طعم خامی اش گرفته شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه فرنی به خوبی غلیظ شد و به قوام رسید، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خنک شود. در ادامه روی فرنی را به سلیقه خود با سس کارامل یا خامه فرم گرفته تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.