طرز تهیه فرنی نارگیلی خوشمزه و مجلسی مناسب سفره افطار

طرز تهیه فرنی نارگیلی

طرز تهیه فرنی نارگیلی , دستور پخت فرنی با پودر نارگیل

فرنی یک دسر ساده و خوشمزه و اصیل است که با مواد اولیه بسیار ساده ای تهیه می شود. فرنی نارگیلی همان طور که از نامش پیداست، از پودر نارگیل تشکیل شده است. به علت وجود پودر نارگیل در این دسر، باعث مقوی شدن آن می شود. این دسر را می توان برای افطار ماه مبارک رمضان تهیه نمود. همچنین این دسر را می توان در مهمانی ها و جشن ها در رنگ های مختلف، سرو کرد. تهیه فرنی برای کودکان و نوجوانان می تواند باعث رشد و سلامت آن ها شود. می توان به جای شکر از عسل نیز در این دسر استفاده کرد که طعم متفاوتی ایجاد می کند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه فرنی نارگیلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم فرنی نارگیلی
شیر۱ لیتر
شکر۸ قاشق غذا خوری
آرد برنج۴ قاشق غذا خوری
گلابنصف پیمانه
پودر نشاسته ذرت۱ قاشق غذا خوری
پودر نارگیل۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه فرنی نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه فرنی نارگیلی در ابتدای کار، شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آرد برنج را به همراه نشاسته ذرت به آن اضافه می کنیم و با یک قاشق تمیز مواد را مخلوط می کنیم تا به طور کامل درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد درون شیر حل شدند قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود. وقتی شیر کمی گرم شد، شکر و پودر نارگیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا شکر هم به طور کامل درون شیر حل شود.

مرحله سوم

پس از اینکه شکر حل شد، گلاب را اضافه می کنیم. در ادامه مواد را آنقدر روی حرارت به صورت مداوم هم می زنیم تا غلظت آن به غلظت ماست برسد. در صورت تمایل می توانمی کمی زعفران هم برای عظر و طعم بهتر فرنی اضافه کنیم.

مرحله چهارم

برای این منظور یک دوم قاشق چای خوری زعفران را دم کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. وقتی به غلظت مناسب رسید از روی حرارت برداشته و درون ظرف مناسب سرو می ریزیم و با خلال پسته و گل محمدی آن را تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.