طرز تهیه کوکو شیرین خوشمزه مشهدی به روش رستورانی

طرز تهیه کوکو شیرین

طرز تهیه کوکو شیرین شیره خانم گلاور صرافها در فر مجلسی مشهدی رستورانی قزوینی اصفهان

کوکوی شیرین یکی از غذاهای خوشمزه شهر مشهد است که به صورت پیش غذا هم سرو می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی مشهدی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کوکوی گردو صبحانه یا شاه کوکو به روش اصلی شمالی

مواد لازم شیره کوکو شیرین
شکر۲ لیوان
آب۱ لیوان
جوهر لیمو½ قاشق چایخوری
گلوکز۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گلاب¼ پیمانه

دستور تهیه شیره کوکو

مرحله اول

ابتدا شکر را به همراه آب و گلاب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم؛ سپس روی حرارت قرار می دهیم و آنرا اصلا هم نمی زنیم. زمانی شکر حل شد زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و در ادامه گلوکز را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

جوهر لیمو را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آب داخل یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم سپس با یک برس تمیز اطراف قابلمه را تمیز می کنیم تا شربت شکرک نزند. حالا صبر می کنیم تا شربت به غلظت مناسب برسد و قوام بیاید.

مرحله سوم

غلظت این شربت مانند شربت بار باید باشد و زمانی که چسبندگی داشت شربت تقریبا اماده است. در اخر باقیمانده جوهر لیمو را داخل شربت می ریزیم و آنرا روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا ولرم بماند (شربت باید زمان اضافه کردن به کوکو ولرم باشد)

همچنین ببینید : طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه برای ۴ نفر مرحله به مرحله

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۵۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
شکر۳ قاشق غذاخوری
کره۳۰ گرم
وانیل۱ پنس
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
هلبه مقدار لازم

دستور پخت کوکوی شیرین

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را به صورت آبپز می پزیم، سپس پوست شان را می گیریم و با گوشتکوب می کنیم تا مانند پوره سیب زمینی یکدست شوند. در ادامه زرده و سفیده های تخم مرغ را جدا می کنیم و زرده ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا شکر و وانیل را به زرده های تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن خوب میزنیم تا رنگشان کرمی و کشدار شود. در ادامه هل و زعفران را اضافه می کنیم و با همزن در حدی می زنیم که فقط مواد با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا سیب زمینی پوره شده را به کاسه اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه سفیده های تخم مرغ را خوب می زنیم تا فرم بگیرند سپس به کاسه اضافه می کنیم و در حدی با مواد یکدست شود مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک قالب با سایز ۱۵ در ۲۵ سانتی متر (یا ۲۰ در ۲۰) را با کره نرم شده به طور کامل چرب می کنیم، سپس مواد کوکو را اضافه می کنیم و روی آنرا با پشت قاشق صاف می کنیم. فر را باید از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا کوکو را به مدت ۳۰ دقیقه در طبق وسط فر قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد. بعد از ۳۰ دقیقه کوکو را از فر خارج می کنیم و نصف شربت را روی آن می ریزیم. مجددا درون فر قرار می دهیم و گریل را روشن می کنیم تا روی کوکو طلایی شود.

مرحله ششم

پس از اینکه روش کوکو طلایی شد آنرا از فر خارج می کنیم و باقیمانده شربت را روی کوکو می ریزیم و اجازه می دهیم یک ساعت درون قالب بماند سپس از قالب خارج می کنیم و در ظرف مورد نظرمان برش زده و می چینیم و با مواد دلخواه تزیین می کنیم.۴

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 8 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/masir.ashpazi

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.