طرز تهیه باقلوای مخصوص و فوق العاده خوشمزه به شکل هویج

طرز تهیه باقلوای هویج

باقلوای هویج , طرز تهیه باقلوای هویج , دستور پخت باقلوای هویج

باقلوای هویج یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که مانند دیگر باقلواها به عنوان یک شیرینی شربتی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوای هویج در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم باقلوای هویج
خمیر یوفکا باقلوایی۴۷۰ گرم
کره۲۰۰ گرم
روغن مایع½ فنجان
پودر پسته۱ لیوان
مواد لازم برای شربت بار
شکر۲٫۵ لیوان
آب۲٫۵ لیوان
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقلوای هویج

مرحله اول

برای تهیه باقلوای هویج خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن می کنیم. در ادامه کره را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذوب شود. در ادامه کف های روی سطح کره ذوب شده را می گیریم و دور می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن مایع را به کره اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه کف یک ظرف پیرکس با سایز حدودا ۳۰ در ۳۰ را با مخلوط کره و روغن چرب می کنیم، در ادامه خمیرهای یوفکا را به سطح کار منتقل می کنیم.

مرحله سوم

حالا خمیرهای یوفکا را متناسب با سایز قالب به صورت گرد برش می زنیم. در ادامه یک لایه خمیر یوفکا در کف قالب قرار می دهیم و با ترکیب کره و روغن آنرا چرب می کنیم. در ادامه مقداری پودر پسته روی خمیر یوفکا می ریزیم.

مرحله چهارم

قسمت های اضافی اطراف خمیر یوکا را که برش زده ایم نیز بین لایه های باقلوا قرار دهیم. در ادامه لایه بعدی را قرار می دهیم و به همین صورت خمیر یوفکا را به همراه پودر پسته و قسمت های اضافی خمیر یوفکا به ترتیب روی هم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا باقولا را مانند برش های پیتزا به ۱۶ قسمت تقسیم می کنیم، سپس باقیمانده کره و روغن را روی باقلوا می ریزیم. در ادامه قالب را درون فر قرار می دهیم تا باقلوا کاملا خشک و طلایی شود. در همین حین به سراغ آماده کردن شربت بار می رویم.

مرحله ششم

برای این منظور شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد و شکر به طور کامل درون آب حل شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه آب جوش آمد ۱۷ تا ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا شربت غلیظ شود، سپس آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا از شربت از حرارت بیفتد و دمای آن تقریبا ولرم شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه باقلوا طلایی شد، آنرا از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کمی خنک شود. پس از گذشت ۵ دقیقه شربت ولرم را روی باقلوا می ریزیم و اجازه می دهیم چند ساعت در همین حالت بماند تا شربت جذب باقلوا شود.

مرحله نهم

پس از اینکه شربت به طور کامل جذب باقلوا شد، مقداری پودر پسته روی اطراف باقلوا می ریزیم تا شبیه هویج شوند. این باقلوای خوشمزه چون شبیه به یک دسته هویج میباشد با نام باقلوای هویجی شناخته می شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 17 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.