طرز تهیه کتلت لوبیا چیتی خوشمزه و ساده با سیب زمینی

طرز تهیه کتلت لوبیا چیتی

کتلت لوبیا چیتی , طرز تهیه کتلت لوبیا چیتی , دستور پخت کتلت لوبیا چیتی

کتلت لوبیا چیتی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت لوبیا چیتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
لوبیا چیتی½ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد کوچک
تخم مرغ۲ عدد
سیر۱ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت لوبیا چیتی

مرحله اول

برای تهیه کتلت لوبیا چیتی از شب قبل لوبیا چیتی را درون یک کاسه آب می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورد تا نفخ اش به طور کامل برطرف شود. در ادامه لوبیا چیتی را آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۲ تا ۳ لیوان آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا لوبیا چیتی به مدت ۳۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به خوبی می شوییم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی و لوبیا چیتی به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه دیگر روی حرارت بمانند تا به طور کامل بپزند. پس از اینکه مواد پختند، سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله لوبیا چیتی را درون یک کاسه می ریزیم، سپس با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم و به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه سیر را رنده کرده و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

پس از اینکه مواد را به خوبی ترکیب کردیم، تخم مرغ ها را اضافه می کنیم و مجددا مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، دستمان را خیس می کنیم و به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم، سپس آنرا به صورت گرد با قطر کم حالت می دهیم و در روغن داغ می اندازیم تا به طور کامل سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کتلت ها را از روغن خارج کرده و با دستمال حوله ای روغن اضافی شان را می گیریم، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 15 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.