طرز تهیه کتلت نخود خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه کتلت نخود

طرز تهیه کتلت گوشت با نخود طرز تهیه شامی نخود شیرازی کتلت نخود و سیب زمینی طرز تهیه کتلت با نخود لپه کوکو با نخود پخته طرز تهیه کتلت نخود و پیازچه طرز تهیه کتلت پوک کتلت نخود و مرغ

کتلت نخود یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت نخود در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود۱ پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
جعفری۱ دسته کوچک
گشنیز۱ دسته کوچک
سیب زمینی۳ عدد متوسط
سیر۲ حبه
تخم مرغ۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و زیرهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت نخود

مرحله اول

برای تهیه کتلت نخود خوشمزه ابتدا نخود را از شب قبل درون یک کاسه آب می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورد، سپس آنرا آبکشی می کنیم و به همراه ۲ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم نخود به مدت یک ساعت بپزد، سپس آنرا آبکشی کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با گوشتکوب یا بلندر به صورت کامل له می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زیره و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی، سیر و پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا جعفری و گشنیز را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه تخم مرغ به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در صورتی که مایه کتلت کمی شل بود می توانیم کمی آرد سوخاری اضافه کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کتلت استراحت کند. پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج کرده و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه مایه کتلت را کمی تخت می کنیم و درون روغن می اندازیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کتلت ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 11 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.