طرز تهیه دسر کاسترد لیمویی بسیار خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه دسر کاسترد لیمویی

دسر کاسترد لیمویی , طرز تهیه دسر کاسترد لیمویی

دسر کاسترد لیمویی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و جدید بین المللی است که می تواند در مجالس جایگزین دسرهای تکراری شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر کاسترد لیمویی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر کاسترد لیمویی
شیر۱ لیتر
نشاسته۲ قاشق غذاخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
شکر۵ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
لیمو ترش۲ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر کاسترد لیمویی

مرحله اول

برای تهیه دسر کاسترد با طعم لیمو ترش ابتدا شیر را به همراه نشاسته و شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا نشاسته و شکر به طور کامل درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را روی مواد درون قابلمه الک می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را اضافه می کنیم و به آرامی مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا باید مواد را به خوبی هم بزنیم تا به غلظتی شبیه به فرنی برسند. پس از اینکه مواد کمی غلیظ شدند، آب یک لیمو ترش را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا مایه درون قابلمه شروع به حباب زدن کند و به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم

زمانی که مایه دسر شروع به جوشیدن کرد، وانیل را اضافه می کنیم و قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در این مرحله دسر را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. می توانیم از ظرف های تک نفره نیز استفاده کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله دسر را پس از ریختن درون ظرف، داخل یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد و کاملا سفت شود. پس از اینکه دسر به خوبی خودش را گرفت، آنرا از یخچال خارج می کنیم و به سلیقه خود تزیین می کنیم.

مرحله ششم

به دلیل اینکه طعم دسر لیمویی است،توصیه می کنیم برای تزیین آن از لیمو استفاده کنید. برای این منظور لیمو ترش باقیمانده را به صورت ورقه ای نازک برش می زینم، سپیس روی هر دسر یک برش لیمو قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 12 مهر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه ژله شکری ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ژله شکری ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ژله شکری ژله شکری یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم ها و رنگ های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه تیرامیسو با شکلات شیری خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه تیرامیسو با شکلات شیری خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه تیرامیسو با شکلات شیری تیرامیسو با شکلات شیری یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده ایتالیایی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه مرمکه، دسر خوشمزه و ساده به روش مازندرانی

طرز تهیه مرمکه، دسر خوشمزه و ساده به روش مازندرانی

طرز تهیه مرمکه مرمکه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و اصیل مازندرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرمکه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.