طرز تهیه پسته پلو مجلسی و خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پسته پلو

طرز تهیه پسته پلو با مرغ مجلسی و خوشمزه

پسته پلو یکی از غذاهای قدیمی ایرانی است که مدت به فراموشی سپرده شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پسته پلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ تا ۴ پیمانه
مغز پسته تازه۲ پیمانه
شوید خشک۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه پسته پلو

مرحله اول

برای تهیه پسته پلو ابتدا برنج را داخل یک ظرف حاوی آب می ریزیم، سپس ۱ قاشق نمک اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج خیس بخورد. توجه داشته باشید که اگر برنج شما تازه است، نیاز نیست مدت زیادی خیسانده شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم، پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، ۱ قاشق غذاخوری روغن و ۱ قاشق چایخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا برنج خیسانده شده را به همراه مغز پسته به قابلمه اضافه می کنیم، سپس صبر می کنیم تا آب مجددا شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، کف های روی سطح آب را با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه زمان می دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود. پس از گذشت ۸ دقیقه چند دانه برنج را زیر دندان تست می کنیم، اگر اطراف برنج کاملا نرم شده بود و مغز آن کمی سفت بود، می توانیم برنج را آبکشی کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله در قابلمه ای را که برای تهیه پسته پلو در نظر گرفته ایم، مقداری روغن می ریزیم، سپس برای ته دیگ به سلیقه خود از سیب زمینی اسلایس شده یا نان لواش استفاده کرده و آنرا در کف قابلمه می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله کمی از ترکیب برنج و پسته را روی ته دیگ می ریزیم، سپس مقداری شوید خشک روی برنج می ریزیم. به همین صورت تمام مواد را داخل قابلمه می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را به صورت پخش روی برنج می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا یک شعله پخش روی حرارت بسیار ملایم قرار داده و قابلمه را روی شعله پخش قرار می دهیم تا پسته پلو به مدت یک تا یک و نیم ساعت دم بکشد. در پایان پسته پلو را به همراه مرغ (آموزش مرغ مجلسی) یا ماهیچه (آموزش ماهیچه رستورانی) سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 3 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.