طرز تهیه کوفته گوشت ترکیه ای با سس فلفل و بادمجان

طرز تهیه کوفته گوشت ترکیه ای

کوفته گوشت ترکیه ای , طرز تهیه کوفته گوشت ترکیه ای , دستور پخت کوفته گوشت ترکیه ای

کوفته گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار ترکیه ای که معمولا به همراه بلغور پلو (آموزش درست کردن بلغور پلو) سرو می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته گوشت ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
آرد سوخاری½ فنجان
آب۳  قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
کره۲۵ گرم
مواد سس کوفته
بادمجان۴ عدد متوسط
فلفل سبز۶ عدد
روغن۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته گوشت ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه کوفته گوشت ترکیه ای ابتدا سیر و پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه آب، آرد سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد کوفته را به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا چسبناک و منسجم شوند. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کوفته استراحت کند.

مرحله سوم

در همین حین بادمجان را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یک کاسه حاوی آب نمک قرار می دهیم تا تلخی آن گرفته شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه بادمجان را از آب نمک خارج کرده و  آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیر و پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شوند.

مرحله پنجم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و به همراه سیر و پیاز یک دقیقه دیگر تفت می دهیم. در ادامه فلفل سبز و بادمجان را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا به صورت کامل سرخ شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه مواد سس به روغن افتادند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه مایه کوفته را پس از استراحت یک ساعته از یخچال خارج می کنیم، سپس به صورت کوفته های بزرگتر از گردو شکل می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه کوفته ها را به تابه اضافه می کنیم و تمام قسمت هایشان را به صورت یکدست سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه کوفته ها آماده شدند، گوجه فرنگی ها را به تابه اضافه می کنیم و آنها را نیز به خوبی سرخ می کنیم. سس فلفل و بادمجان را در یک ظرف مناسب می ریزیم. سپس کوفته ها و گوجه فرنگی ها را روی سس می چینیم.

مرحله نهم

در این مرحله کره را به روش بن ماری ذوب می کنیم، سپس با یک برس تمیز، کره را روی کوفته ها می مالیم تا براق شوند. البته اضافه کردن کره به کوفته ها اختیاری است و در صورت تمایل می توانیم آنرا از مواد لازم حذف کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 31 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.