طرز تهیه کوفته گوجه فرنگی ساده و خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه کوفته گوجه فرنگی

کوفته گوجه فرنگی , طرز تهیه کوفته گوجه فرنگی , دستور پخت کوفته گوجه فرنگی

ترکیب گوشت و گوجه فرنگی، در بسیاری از غذاهای ایرانی و فرنگی به کار می رود. گوجه فرنگی به شکل حلقه ای و سرخ شده، پوره، نگینی و حتی رب، در بسیاری از ترکیب های غذایی گوشتی وجود دارد. کوفته گوجه فرنگی نوعی غذای گوشتی است که با سس گوجه فرنگی خوشمزه تهیه می شود. توصیه ما به شما این است که در فصل گوجه فرنگی، این غذای خوشمزه را درست کنید و از عطر و طعم دلپذیر آن لدت ببرید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته گوجه فرنگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گاو چرخ شده با چربی متوسط۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری۴ قاشق غذا خوری
سیر۴ حبه
جعفری خرد شده۱ پیمانه
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
پوره گوجه فرنگی۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
نمکبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
زیرهبه میزان لازم

طرز تهیه کوفته گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کوفته خوشمزه و مجلسی با گوجه فرنگی ابتدا پیاز را شسته و پوست بگیرید. پیاز را در یک ظرف مناسب با رنده ریز رنده کنید. باید پیاز کاملا رنده شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و با پیاز مخلوط کنید.

مرحله دوم

این کار را تا جایی ادامه دهید که گوشت و پیاز کاملا با هم مخلوط شوند. وسط گوشت یک گودال ایجاد کرده و داخلش تخم مرغ را بشکنید. روی تخم مرغ آرد سوخاری و ادویه ها را بریزید و حسابی هم بزنید تا با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

از ابتدا یک ظرف گود و بزرگ انتخاب کنید تا بتوانید خیلی راحت مواد را در آن مخلوط کنید. تکه های از گوشت به اندازه یک گردوی بزرگ بردارید. باید این گوشت را درو دست خودتان گلوله کنید. بعد از اینکه تمام گوشت را به شکل گلوله های یک اندازه در آوردید؛

مرحله چهارم

آن ها را در ظرفی چیده و رویش سلفون بکشید. گوشت قلقلی را برای مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود تا کوفته شما خوشمزه تر شده و هنگام پختن وا نرود. در یک تابه بزرگ کمی روغن بریزید.

مرحله پنجم

حالا کوفته ها را با احتیاط در آن ریخته و تابه را آرام تکان دهید تا همه طرف آن سرخ شود. زیر شعله را متوسط بگذارید تا بتوانید مراحل سرخ شدن گوشت را تحت کنترل داشته باشید و کوفته ها بیش از حد سرخ نشوند.

مرحله ششم

برای درست کردن سس خوشمزه باید رب و روغن را در تابه تفت دهید. سپس پوره گوجه فرنگی های رنده شده را به آن اضافه کرده و بگذارید تا برای مدت یک ربع حسابی بجوشد و آب اضافی آن تبخیر شود.

مرحله هفتم

کوفته ها را در ظرف فر بچینید. سس گوجه فرنگی غلیظ را روی کوفته ها بریزید و سچس آن را برای مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا حسابی پخته و مزه دار شود. در صورت تمایل میتوانید قبل از گذاشتن کوفته ها در فر؛ کمی پنیر چدار بر روی آن ها بگذارید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 14 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.