طرز تهیه واویشکا بوقلمون خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه واویشکا بوقلمون

واویشکا بوقلمون , طرز تهیه واویشکا بوقلمون , دستور پخت واویشکا بوقلمون

واویشکا بوقلمون یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدا شمال ایران است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه واویشکا بوقلمون در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه بوقلمون۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۸ عدد متوسط
پیاز۴ عدد متوسط
سیر۲ حبه
غوره بی دانه½ فنجان
کره۵۰ گرم
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
دارچین۱ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه واویشکا بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه واویشکای بوقلمون ابتدا گوشت بوقلمون را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. حالا کف های روی سطح آب را جمع می کنیم و دور می ریزیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید جوشاندن گوشت بوقلمون فقط برای گرفتن طعم و بوی زهم آن است و نمی خواهیم آنرا بپزیم. در ادامه گوشت بوقلمون را آبکشی می کنیم، سپس به صورت تکه های کوچک مانند گوشت خورشتی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیر و پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه سیر و پیاز سرخ شدند، مقداری نمک، فلفل سیاه  و زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه سینه بوقلمون خرد شده را به همراه کره، دارچین و پاپریکا به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

گوشت بوقلمون را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد و کمی سرخ شود، سپس غوره را اضافه می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را پوره می کنیم یا با رنده ریز رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، سپس با دیگر مواد ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم خوراک به مدت ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. پس از اینکه گوشت بوقلمون به خوبی پخت و واویشکا به روغن افتاد، آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 31 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.