طرز تهیه واویشکا مرغ خوشمزه و مجلسی به روش سنتی رشتی

طرز تهیه واویشکا مرغ

طرز تهیه واویشکا با مرغ و سیب زمینی و قارچ نی نی سایت با رب انار بهترین واویشکای رشت h da h lvy

واویشکا مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی استان گیلان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
فلفل سبز۲ عدد
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت واویشکا مرغ

مرحله اول

برای تهیه واویشکا مرغ گیلانی ابتدا گوشت مرغ را به صورت نوراهای نازک یا به صورت حبه ای خرد می کنیم و پس از شستشو کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر به همراه پیاز تفت می دهیم. در ادامه سیر را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیمف سپس یک دقیقه تفت می دهیم.م

مرحله سوم

در این مرحله مرغ خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند. پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی سرخ شد و رنگش تغییر کرد، گوجه فرنگی را پوست می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه فلفل سبزها را خرد می کنیم و به همراه آب لیمو ترش و  مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و پس از اینکه مواد را به خوبی ترکیب کردیم درب تابه را می گذاریم تا گوشت مرغ مغز پخت شود.

مرحله پنجم

برای خوشرنگ تر شدن واویشکا می توانیم ۱ قاشق غذاخوری رب هم به تابه اضافه کنیم و به خوبی تفت دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در پایان این غذای خوشمزه را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 1 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.