طرز تهیه نان شکلاتی خوشمزه و مخصوص برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان شکلاتی

طرز تهیه نان شکلاتی بدون فر حلزونی ساده پچ پچ سه نان صبحانه

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان شکلاتی نان حجیم است که فیلینگ آن خامه شکلاتی و شکلات ذوب شده است. این نان شکل خاصی دارد که آن را زیبا و پرطرفدار می کند. این نان را به عنوان صبحانه کامل یا عضرانه کنار چای یا قهوه می توان سرو نمود. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند. این نان نیازی به تزیین ندارد و بسیار زیبا است.

مواد لازم نان شکلاتی
مخمر فوری۷ گرم
شیر ولرم۲۰۰ میلی لیتر
شکر۸۰ گرم
آرد۵۰۰ گرم
وانیل شکری۱ قاشق چای خوری
اسانس وانیل۱ قاشق چای خوری
کره نرم۶۰ گرم
خامه شکلاتی۲ تا ۴ قاشق غذا خوری
شکلات ذوب شده۲ تا ۴ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۲ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه نان شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه نان شکلاتی در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم و مخمر و نصف مقدار شیری که دردستور است به همراه ۱ قاشق غذا خوری شکر مخلوط می کنیم. سپس حدود ۱۵ دقیقه کنار می گذاریم تا استراحت کند. وقتی که کف کرد و به عمل آمد، آماده است.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه بزرگ برداشته و آرد و با قی مانده شکر و شیر و تخم مرغ و اسانس وانیل را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. کره را نیم ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود. کره نرم را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس مواد مخمر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک خمیر یکدست بوجود بیاید. حدود ۵ تا ۷ دقیقه خمیر را با دست ورز می دهیم. خمیر را درون یک کاسه قرار می دهیم و روی آن را با حوله تمیز می پوشانیم و اجازه می دهیم تا ۱ ساعت در مکان گرمی استراحت کند.

مرحله چهارم

در این فاصله، شکلات را خرد کرده و درون یک کاسه قرار می دهیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا کمی از حرارت بیفتد. خامه شکلاتی را به شکلات ذوب شده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را از وسط نصف می کنیم. سپس روی سطح کار را آرد پاشی کرده و آن را با وردنه به صورت یکدست با قطر یکسان باز می کنیم. در ادامه  مخلوط شکلات را به آرامی روی خمیر پهن می کنیم و آن را رول می کنیم.

مرحله ششم

حالا دو رول خمیر را بهم می پیچیم. قالب مستطیلی را برداشته و کف آن را چرب می کنیم. خمیر پیچیده شده را هم درون قالب قرار می دهیم. روی خمیر را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و نیم ساعت استراحت می دهیم تا دوباره پف کند.

مرحله هفتم

در این مرحله یک کاسه برداشته و زرده تخم مرغ و شکر و شیر را با هم مخلوط می کنیم تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. سپس با فرچه روی نان را رومال می کنیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد حدود ۱۰ دقیقه زودتر گرم می کنیم.

مرحله هشتم

خمیر نان را درون فر قرار داده و به مدت ۳۰دقیقه در همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار یم دهیم تا پخته شود. وقتی نان پخت، آن را از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود. سپس از قالب خارج کرده و به صورت عمودی برش می زنیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 31 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.