طرز تهیه کوکی نعنایی خوشمزه و مخصوص برای پذیرایی

طرز تهیه کوکی نعنایی

کوکی نعنایی , طرز تهیه کوکی نعنایی , دستور پخت کوکی نعنایی

کوکی نعنایی نوعی شیرینی خشک و خوش طعم است که از اسانس نعناع و برگ نعنای تازه استفاده شده است. نعناع یک سبزی معطر است که برای تقویت معده بسیار مفید است و عطر و طعم فوق العاد ای به کوکی می دهد. این شیرینی را می‌ توان برای عصرانه یا دورهمی یا مناسبت‌ های مختلف مثل عید نوروز، برای شیرینی عید آماده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی نعنایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی نعنایی
کره۱۱۳ گرم
شکر دانه ریز۱۵۰ گرم معادل سه چهارم پیمانه
اسانس نعناعکمی
رنگ سبز خوراکیکمی
تخم مرغ۱ عدد حدودا ۶۰ گرم با پوست
آرد سفید۱۸۵ گرم یا یک و نیم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
جوش شیریننصف قاشق چای خوری
کرم تار تار۱ قاشق چای خوری
نمکیک چهارم قاشق چای خوری
شکلات با طعم نعناع۶۰ گرم
نعناع تازه خرد شده۴ قاشق سوپ خوری
شکلات برای تزیینمقداری

طرز تهیه کوکی نعنایی

مرحله اول

برای تهیه کوکی خوشمزه و مخصوص با طعم نعنایی در ابتدای کار، کره را نیم ساعت زودتر از یخچال بیرون می آوریم تا کمی نرم شود. سپس کره نرم شده را درون یک کاسه می ریزیم. در ادامه شکر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله با همزن برقی حدود ۲ دقیقه مخلوط کره و شکر را هم می زنیم تا کرمی شود و رنگ آن روشن شود. سپس تخم مرغ و اسانس را به آن اضافه کرده و با همزن به خوبی می زنیم در حدی که مخلوط شود.

مرحله سوم

رنگ سبز و نعنای خرد شده را به آن اضافه کرده و هم زده تا یک دست شود. مخلوط آرد و بکینگ پودر و جوش شیرین و کرم تارتار و نمک را با هم الک می کنیم. سپس به مواد اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

زیاد هم نمی زنیم و در حد مخلوط شدن ادامه می دهیم. در آخر شکلات نعنایی را به آن اضافه می کنیم. از مواد خمیری، گلوله های ۴۰ گرمی جدا کرده و در دست گرد می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله پنجم

سپس کوکی ها را با فاصله روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. در فر برقی با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد در طبقه وسط قرار می دهیم و می گذاریم تا بپزد. برای فر گازی دما را حدود ۱۹۵ تا ۲۰۰ سانتی گراد انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

وقتی که دور و کف کوکی ها کمی طلایی شد، زمان پخت کافی است و آن را از فر خارج می کنیم. وقتی که سینی فر را از فر در آوردیم و هنوز داغ است، به سطحی ضربه می زنیم تا شکلات ها داهل کوکی فرو رود و خوشگلتر شود.

مرحله هفتم

کوکی وقتی از فر بیرون می آید و سطش نرم و شل است اما نپخته نیست و وقتی سرد شود خودش را می گیرد و جای نگرانی ندارد. اجازه می دهیم کوکی ها داخل فر خنک شود. سپس آن را از کاغذ روغنی جدا می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 5 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.