طرز تهیه خوراک بادمجان هندی سنتی خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه خوراک بادمجان هندی

خوراک بادمجان هندی , طرز تهیه خوراک بادمجان هندی , دستور پخت خوراک بادمجان هندی

بادمجان یکی از سبزیجاتی است که طرفداران زیادی دارد. از آن جا که پخت آن ساده است و به صورت سرخ کرده یا کبابی تهیه و طبخ می شود، می توان به راحتی آن را پخت و سرو کرد. خوراک بادمجان هندی همانطور که از نامش پیداست، خوراک بادمجانی است که تند و پر ادویه طبخ می شود. در این خوراک، از بادمجان کبابی استفاده شده است که طعم دودی آن در خوراک، عطر و طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک بادمجان هندی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خوراک بادمجان هندی
بادمجان۳ تا ۴ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
فلفل سبز۲ عدد
فلفل قرمز۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
روغن زیتونیک سوم استکان کوچک
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چای خوری
نمکبه مقدار لازم
چیلی قرمز یا پودر فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک بادمجان هندی

مرحله اول

برای تهیه خوراک بادمجان خوشمزه و مخصوص به روش هندی در ابتدای کار، بادمجان ها را شسته و با پوست روی اجاق گاز یا ذغال کباب می کنیم تا بپزد. سپس درون یک ظرف و در پلاستیک قرار می دهیم تا درون آن خنک شود.

مرحله دوم

وقتی که در پلاستیک قرار می گیرد، با گرمای خودش نرم شده و به راحتی پوست آن گرفته می شود. وقتی که بادمجان ها خنک شد، آن را پوست گرفته و به قطعات بزرگ برش می زنیم. پیاز ها را شسته و پوست کنده و خرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس درون یک قابلمه مقداری روغن می ریزیم و می گذاریم تا داغ شود. پیاز های خرد شده را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهد و نرم شود. فلفل های خرد شده را به آن اضافه کرده و ۲ دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله چهارم

سپس در این مرحله، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم. گوجه ها را شسته و پوست آن را می گیریم و به صورت مکعبی خرد می کنیم. سیر را به قابلمه اضافه کرده و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه تفت می دهیم تا بوی آن خارج شود.

مرحله پنجم

گوجه های خرد شده را هم اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس درب قابلمه را می بندیم و به مدت ۴ دقیقه با حرارت کم می گذاریم تا بپزد. حالا وقت آن رسیده است که بادمجان های کبابی را به خوراک اضافه کنیم. بادمجان ها را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس نمک و ادویه ها را هم می زنیم و با یک قاشق به آرامی مخلوط می کنیم. در انتهای پخت، به دلخواه جعفری ریز خرد شده را به آن اضافه کرده و به مدت کوتاهی روی حرارت با هم مخلوط می کنیم و از روی حرارت برداشته و کتار می گذاریم.

مرحله هفتم

خوراک آماده شده را در ظرف مناسب می ریزیم و سرو می کنیم. می توان سیب زمینی را سرخ یا تنوری کرد و در کنار خوراک سرو نمود. این غدا را با نان و در کنار ماست موسیر سرو کرده و از طعم فوق العاده آن می توان لذت برد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 12 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.