طرز تهیه پیتزا ایتالیایی حرفه ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

پیتزا ایتالیایی , طرز تهیه پیتزا ایتالیایی , دستور پخت پیتزا ایتالیایی چیکن

پیتزا یکی از غذاهای سنتی ایتالیایی است که از یک لایه خمیر یا نان و رویه پیتزا تشکیل شده است. پیتزای سنتی ایتالیایی تنها با سس گوجه و پنیر پیتزا تهیه می شده است که به مرور مواد مختلفی روی آن قرار داده و آن را تغییر دادند. در این دستور طرز تهیه پیتزا ایتالیایی با مرغ و بیکن بیان شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا ایتالیایی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیتزا ایتالیایی
آرد همه منظوره۵۰۰ گرم
آب گرم۱ پیمانه
مایه خمیر۱ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق چای خوری
نمک۲ قاشق چای خوری
روغن زیتون۱ قاشق غذا خوری
مواد رویه پیتزا
فیله مرغ۳۰۰ گرم
سیر له شده۲ حبه
نمک، فلفل و پودر پاپریکابه مقدار لازم
روغن زیتونبه مقدار لازم
زیتون بی هسته خرد شدهبه مقدار لازم
پیاز حلقه ای خرد شدهبه مقدار لازم
پنیر موزارلابه مقدار لازم
سس پیتزابه مقدار لازم
مواد لازم برای سس پیتزا
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۴ عدد
روغن زیتونبه مقدار لازم
فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه پیتزای خوشمزه ایتالیایی در ابتدای کار، به تهیه خمیر می پردازیم. برای این کار، نصف مقدار آب ولرم را با مایه خمیر و شکر مخلوط کرده و روی ظرف را می پوشانیم تا به عمل آید. حالا وسط آرد را گود کرده و خمیر مایه را وسط آن می ریزیم.

مرحله دوم

نمک را هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم. مابقی آب را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک خمیر لطیف و کمی چسبنده بدست آید. حتی ممکن است مجدد نیاز به آب داشته باشد که میزان آب بستگی به آرد دارد.

مرحله سوم

حالا روغن زیتون را اضافه کرده و برای یک ربع ساعت ورز می دهیم تا کاملا نرم و لطیف و یکدست شود. روی خمیر را پوشانده و پنج ساعت استراحت می دهیم. مرغ ها را به صورت مکعبی در سایز کوچک خرد کرده و در تابه با سیر و ادویه ها و روغن زیتون تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سس پیتزا هم تهیه می کنیم. برای این کار، سیر را رنده کرده و با کمی روغن زیتون درون تابه تفت می دهیم. گوجه ها را شسته و پوره می کنیم. به مخلوط سیر، فلفل سیاه و پاپریکا اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا بوی آن خارج شود.

مرحله پنجم

پوره گوجه را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. درب تابه را نیمه می بندیم تا آب گوجه جمع شود. سس پیتزا آماده است. بعد از این که خمیر استراحت کرد، آن را به دو قسمت تقسیم می کنیم. سپس آن را داخل ظرف مخصوص پیتزا یا سینی فر پهن می کنیم.

مرحله ششم

سس را روی خمیر می مالیم. پنیر موزارلا، مرغ، زیتون سیاه خرد شده و پیاز حلقه ای را روی خمیر می ریزیم. سپس فر را تا دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. پیتزا را درون فر گذاشته و دما را به ۲۰۰ درجه سانتی گراد کاهش می دهیم.

مرحله هفتم

در مرحله پایانی تقریبا ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان می دهیم تا پیتزا کامل بپزد. در دو سه دقیقه آخر می توان بیکن هم روی پیتزا گذاشت. وقتی که نان رنگ گرفت و لایه رویی پیتزا طلایی شد، پیتزا را از فر خارج کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 11 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.