طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت قلقلی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت قلقلی

اسفناج پلو با گوشت قلقلی , طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت قلقلی

اسفناج پلو یکی از غذا های مجلسی و سنتی ایرانی است که بسیار خوشمزه و حاوی مواد غذای بسیار خوبی می‌ باشد. تهیه اسفناج پلو راهی برای گنجاندن اسفناج در وعده های غذایی خانواده است. اسفناج دارای مواد مغذی زیادی چون آهن، فسفر، کلسیم، سدیم و پتاسیم می ‌باشد و بسیار برای کودکان در حال رشد مفید است، مثل خیلی از غذاهای ایرانی. روش های پخت اسفناج پلو به عنوان یکی از انواع پلو مخلوط هم بسیار متنوع است و در هر گوشه از ایران، به شکل متفاوتی پخته می ‌شود. اسفناج پلو با گوشت قلقلی شکم پر یک وعده غذایی کامل و خوشمزه است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت قلقلی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
برنج آبکش شده۲ پیمانه
اسفناج خرد شده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
شوید خشک۱ قاشق غذا خوری
زعفران۴ قاشق غذا خوری
زردچوبهنصف قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
فلفل۱ قاشق چای خوری
گرد غوره۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای قلقلی های شکم پر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز رنده شده و آب گرفته۱ عدد
آرد نخودچی۱ قاشق غذا خوری
سیر رنده شده۱ الی ۲ حبه
نمک۱ قاشق چای خوری
فلفل۱ قاشق چای خوری
چاشنی گوشت۱ قاشق چای خوری
گردو و آلوبرای داخل قلقلی ها به مقدار لازم

طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه اسفناج پلوی خوشمزه و مجلسی با گوشت قلقلی ابتدا مواد اولیه گوشت های قلقلى به جز گردو و آلو را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مواد را با هم به خوبی مخلوط می ‌کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا مایه گوشت قلقلی را به مدت ١٠ دقیقه ورز می ‌دهیم. زمان درست کردن قلقلى ها درون هر قلقلى تکه هاى کوچک گردو و آلو قرار داده و با کف دست قلقلى ها را درست می‌ کنیم و درون یک سینی مناسب می چینیم.

مرحله سوم

حالا سینی حاوی قلقلى هاى گوشت را به مدت ٣٠ دقیقه در داخل یخچال قرار می ‌دهیم. بعد از گذشت این زمان یک تابه مناسب به همراه کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم، سپس گوشت های قلقلی را به طور کامل درون روغن سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز های خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی پیاز داغ درست شد، اسفناج هاى خرد شده را روى آن می ‌ریزیم و می ‌گذاریم تا خوب آب اسفناج گرفته شده و در کنار پیاز داغ خوب سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله گرد غوره و نمک و فلفل را اضافه می ‌کنیم و خوب مواد را با هم تفت می‌ دهیم. حالا قلقلى هاى نیمه سرخ شده را به مواد اضافه کرده و مواد را با هم تفت می‌ دهیم. نوبت اضافه کردن زعفران به مخلوط قلقلى و اسفناج است.

مرحله ششم

کمى شعله را کم کرده و بعد از کمى تفت دادن زیر آن را خاموش می‌ کنیم. حالا به صورت لایه لایه مخلوط قلقلى و اسفناج را با برنج آبکش شده در قابلمه می‌ ریزیم و می‌ گذاریم اسفناج پلو دم بکشد. سپس در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 30 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.