طرز تهیه سالاد ذرت و میگو به صورت گریل شده و رژیمی

طرز تهیه سالاد ذرت و میگو

سالاد ذرت و میگو , طرز تهیه سالاد ذرت و میگو , دستور پخت سالاد ذرت و میگو

سالاد یکی از مواد غذایی است که در کنار غذا یا جایگزین وعده های غذایی به عنوان یک غذای سبک و رژیمی سرو می شود. سالاد ذرت و میگو را می توان به عنوان یک غذای سبک و رژیمی تهیه کرد. میگو یکی از آبزیان خوراکی و خوشمزه است که بدون استخوانو تیغ و دارای خواص بی نظیری است. آووکادو نیز یکی از میوه های استوایی خیلی خوشمزه است که دارای خواص زیادی است. این سالاد را باید در زمان سرو تهیه کرد و نیاز به استراحت ندارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ذرت و میگو در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
ذرت۲ فنجان
میگویک و نیم کیلو گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
پاپریکا۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلیک چهارم قاشق چای خوری
گوجه فرنگی خرد شدهیک و نیم فنجان
آووکادو بزرگ۱ عدد
گشنیز تازه خرد شدهیک سوم فنجان
فلفل تازه۱ عدد
مواد لازم برای سس
آب لیمو تازه۲ قاشق غذا خوری
عسل۲ قاشق چای خوری
سیر تازه۲ حبه
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه سالاد ذرت و میگو

مرحله اول

برای تهیه سالاد مجلسی با ذرت و میگو در ابتدای کار؛ ذرت ها را به صورت تکه های کوچک خرد کرده، سپس آنها را گریل می کنیم. در ادامه میگو ها را پوست می گیریم. رگ پشت آن را با چاقو یا خلال دندان در می آوریم.

مرحله دوم

در این مرحله میگوها را به خوبی می شوییم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه روغن، سس پاپریکای دودی، نمک دریا و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا همه میگو ها مزه دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله ذرت های گریل شده را به یک کاسه بزرگ منتقل کرده، سپس با مقداری کمی روغن مایع گریل را کمی چرب می کنیم. سپس میگوها را روی آن قرار می دهیم تا به خوبی بپزند و رنگ میگوها صورتی شود.

مرحله چهارم

به این نکته توجه داشته باشید که میگو نباید زیاد پخته شود و حرارت ببیند چون گوشت آن سفت می شود. میگو های گریل شده را به ذرت ها اضافه می کنیم. گوجه فرنگی، آووکادو و گشنیز و فلفل را شسته و خرد می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به سالاد اضافه می کنیم. سپس به آرامی سالاد را هم می زنیم تا یکدست شود. در یک شیشه یا کاسه کوچک، سس سالاد را تهیه می کنیم. برای این کار، آبلیمو و عسل و روغن زیتون را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سیر را هم رنده کرده و به آن اضافه می کنیم. سپس با هم خوب هم می زنیم تا مزه ها با هم مخلوط شود. سس تهیه شده را روی سالاد می ریزیم و خیلی آرام آن را با هم ترکیب می کنیم و سرو می کنیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که این سالاد را باید زمان سرو تهیه کرد چون آووکادو در مجاورت با هوا اکسیده شده و رنگ آن تغییر می کند. البته آبلیمو سرعت اکسید شدن آن را کاهش می دهد ولی بهتر است در زمان سرو سالاد تهیه شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 27 مرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه سوفله رول بادمجان خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سوفله رول بادمجان خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سوفله رول بادمجان سوفله رول بادمجان یکی از انواع غذاای خوشمزه و مجلسی بین المللی است که دارای رسپی های بسیار متنوعی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه اشترودل گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی با قارچ

طرز تهیه اشترودل گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی با قارچ

طرز تهیه اشترودل گوشت اشترودل گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی نوین در ادامه با وبسایت چی …

طرز تهیه پاستا با سوسیس و قارچ خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا با سوسیس و قارچ خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا با سوسیس و قارچ پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس های مختلف بدست می آید. در این پاستا، …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.