طرز تهیه کیک تولد ۱۵ دقیقه ای فوری به صورت یخچالی

طرز تهیه کیک تولد ۱۵ دقیقه ای

کیک تولد ۱۵ دقیقه ای , طرز تهیه کیک تولد ۱۵ دقیقه ای , کیک تولد بدون فر یخچالی با نان تست

کیک تولد یک نوع کیک خامه ای است که می توان با خامه، بریلو، شکلات آب شده و غیره تزیین می کنیم. در مورد کیک تولد ۱۵ دقیقه ای، برای پایه کیک از نان تست استفاده شده است که با خامه قنادی فرم گرفته به صورت لایه ای قرار می گیرد و با خامه و بریلو تزیین می شود. این کیک به خوشمزگی کیک های تولد نیست ولی در یخچال که بماند بافت کیک را به خود می گیرد و طعم خوبی بدست می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک تولد ۱۵ دقیقه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک تولد ۱۵ دقیقه ای
خامه قنادیبه مقدار لازم
شکر۲ قاشق غذا خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
نان تستبا توجه به تعداد نفرات
آبمیوهبه مقدار لازم برای خیس کردن کیک
بریلوبه مقدار لازم
نشاسته ذرت۱ قاشق غذا خوری
آب میوهنصف لیوان
شکر۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک تولد ۱۵ دقیقه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک تولد فوری و بدون فر به صورت یخچالی در ابتدای کار، خامه را فرم می دهیم را تا کاملا حجیم شود.به این نکته توجه داشته باشید که اگر از خامه قنادی شیرین استفاد می کنیم، شکر را دیگر اضافه نمی کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله خامه را از فریزر در آورده و از شب قبل در یخچال قرار می دهیم تا کمی شل شود و به حالت شبیه به بستنی در بیاید و کاملا تکه های یخ از بین برود. بعد از این که به حالت نیمه جامد در آمد، آن را درون یک کاسه استیل یا شیشه ای می ریزیم.

مرحله سوم

حالا با دور آرام همزن حدود ۵ دقیقه خامه را هم می زنیم تا یکدست شود. سپس با دور تند، حدود ۱۰ دقیقه می زنیم تا کاملا فرم بگیرد و حجم آن زیاد شود. حال به تهیه کیک می پردازیم. برای این کار، روی سطح کار کمی خامه می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نان های تست را به صورت یکدست و مربع شکل روی خامه می چینیم. در ادامه با آبمیوه روی سطح نان های تست را کمی خیس می کنیم و خامه کشی می کنیم. به همین شکل ادامه می دهیم و لایه دوم را می گذاریم.

مرحله پنجم

در آخر روی سطح کیک را به صورت کاملا یکدست خامه کشی می کنیم. برای درست کردن سس براق می توان از بریلو استفاده کرد. یا با استفاده از نشاسته ذرت و آبمیوه و شکر سس شفاف را به صورت دستی درست کرد.

مرحله ششم

برای این کار، نشاسته ذرت و آبمیوه و شکر را با هم مخلوط می کنیم تا گلوله نشود. و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا زمانی که غلیظ تر شود و از روی حرارت برداشته تا خنک شود. سپس برای تزیین کیک از آن می توان استفاده کرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 24 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.