طرز تهیه کاپ کیک عسلی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کاپ کیک عسلی

کاپ کیک عسلی , طرز تهیه کاپ کیک عسلی , دستور پخت کاپ کیک عسلی

کیک عسلی یک کیک بسیار خوشمزه و مقوی است که به راحتی در فر تهیه می شود. این کیک را در قالب های کاپ کیک تهیه می کنیم. این کیک را می توان ساده سرو نمود اما اگر برای مهمانی های خاص مورد استفاده قرار می گیرد، می توان با خامه فرم گرفته و مارمالاد یا مربا آن را تزیین نمود. همچنین این کیک جزو کیک های کافی شاپی محسوب می شود. که می تواند در منوی کافی شاپ ها اضافه شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک عسلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک عسلی
آرد سفید قنادی۱ پیمانه و ۱ قاشق غذا خوری
بکینگ پودرنصف قاشق مربا خوری
شکرنصف پیمانه سر خالی
عسلسه قاشق غذا خوری
شیریک چهارم پیمانه
کره یا روغن۱۰۰ گرم
تخم مرغ متوسطسه عدد
شیر خشک۱ قاشق غذا خوری سر صاف
پودر نشاسته۱ قاشق مربا خوری سر صاف
وانیلنوک قاشق چای خوری

طرز تهیه کاپ کیک عسلی

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک خوشمزه و مخصوص با طعم عسلی در ابتدای کار، آرد را به همراه نشاسته و بکینگ پودر و شیر خشک با هم درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مواد را به خوبی مخلوط کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه برداشته و شیر و کره را درون آن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا حدی که کره ذوب شود. سپس کنار می گذاریم تا کمی خنک شود. در یک کاسه دیگر تخم مرغ و شکر و وانیل و نمک را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس برای مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا کاملا پف کند و بافتش خامه ای رنگ شود. در ادامه عسل را با یک قاشق غذا خوری سر صاف آب گرم کمی رقیق می کنیم و به تخم مرغ ها اضافه کرده و یک دقیقه دیگر می زنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا آرد را کم کم روی آن الک کرده و با لیسک یا همزن دستی به صورت دورانی و آرام هم می زنیم تا یکدست شود. سپس مخلوط شیر و کره را به آن اضافه کرده و با همزن دستی یا لیسک می زنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

داخل قالب کاپ کیک را کپسول کاغذی می گذاریم. درون کپسول ها را با مواد کیک پر می کنیم تا حدی که سر کپسول ها کمی خالی بماند. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. کاپ کیک ها را درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخته شود. زمان پخت را با خلال دندان چک می کنیم. اگر مواد به خلال نچسبیده بود کیک پخته شده و آماده است. از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از دما بیفتد. سپس در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 4 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.