طرز تهیه قابلی پلو خوشمزه و مخصوص به روش اصیل افغانی

طرز تهیه قابلی پلو

طرز تهیه قابلی پلو با مرغ فیلم تبریز افغانی بجنوردی درگزی بدون گوشت با گوشت گوسفندی

برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. یکی از این نوع برنج ها، برنج مخلوط است که همراه انواع حبوبات و گوشت یا مرغ طبخ می شود. قابلی پلو یک برنج لایه ای و مخلوط است که با مرغ تکه ای و هویج و کشمش تهیه می شود. از آن جا که آّب مرغ هنگام دم کشیدن روی مرغ ریخته می شود علاوه بر طعم خوبی که به برنج می دهد، برنج را هم مقوی می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قابلی پلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
مرغ۳ تکه
برنج۳ پیمانه
پیاز۲ عدد
زردچوبه و فلفل سیاه و زنجبیلبه مقدار لازم
گل سرخ و پودر هل و فلفل قرمزبه مقدار لازم
دارچین و نمکبه مقدار لازم
هویج۲ عدد
کشمش پلویی۳ قاشق غذا خوری
کره و روغن کرمانشاهیبه مقدار لازم
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
سیب زمینی برای ته دیگبه مقدار لازم

طرز تهیه قابلی پلو

مرحله اول

برای تهیه پلوی خوشمزه و مخصوص به روش افغانستانی در ابتدای کار، یک قابلمه برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود. مرغ ها را درون قابلمه قرار می دهیم و سرخ می کنیم تا تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله دوم

سپس کمی زعفران دم کرده را به آن اضافه کرده و مرغ ها را با زعفران تفت می دهیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. پیاز را به مرغ ها اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس ادویه ها را به مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس تفت می دهیم تا عطر و بوی ادویه ها آزاد شود. سپس ۳ لیوان آب به آن اضافه کرده و می گذاریم با حرارت ملایم مرغ ها بپزد. در آخر پخت کمی نمک به آن اضافه می کنیم. یک تابه را با کره و روغن کرمانشاهی روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره ذوب شود.

مرحله چهارم

هویج ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و درون تابه می ریزیم. سپس کشمش ها را شسته و به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. برنج را از قبل می شوییم.

مرحله پنجم

سپس با کمی آب و نمک حدود یک ساعت قبل خیس کرده ایم، درون قابلمه در حال جوش می ریزیم و می گذاریم با کمی نمک بپزد. وقتی برنج نیم پز شد، آن را آبکش می کنیم. کف یک قابلمه را کمی روغن کرمانشاهی می ریزیم.

مرحله ششم

سیب زمینی شسته و پوست کنده را به صورت ورقه ای خرد کرده و کف قابلمه به عنوان ته دیگ می چینیم. سپس یک لایه برنج آبکش شده روی آن می ریزیم. یک لایه مخلوط هویج و کشمش و یک لایه مرغ روی برنج می ریزیم.

مرحله هفتم

کمی آّب مرغ ریخته و لایه بعدی برنج اضافه می کنیم. این کار را تا جایی که مواد تمام شود ادامه می دهیم. در آخر زعفران دم کرده را روی آن اضافه کرده و می گذاریم روی حرارت ملایم تا دم بکشد. سپس در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 3 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.