طرز تهیه کیک گوشت خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کیک گوشت

طرز تهیه کیک گوشت در قالب مافین با سیب زمینی در مایکروویو نی نی سایت عکس  آشپزخانه کوچک من کالری چیز کیک بیتوته کلوچه ی گوشت شهرزاد رضایی با سوسیس

کیک گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار مجلسی بین المللی است که می توانید از آن به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و مجالس خود نیز استفاده کنید، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گوشت در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
قارچ۸ عدد درشت
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک۲ قاشق چایخوری
مواد لازم خمیر کیک
آرد سفید۲٫۵ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
ماست۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک۲ قاشق چایخوری
روغنسه چهارم پیمانه
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک گوشت

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس در یک تابه مناسب به همراه مقدار کمی روغن مایع تفت می دهیم تا پیازها سبک شود. حالا گوشت چرخ کرده را به همراه پاپریکا، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد، قارچ را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به همراه نمک به تابه اضافه می کنیم. برای اینکه رنگ قارچ ها سیاه نشود هم می توانید ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش اضافه کنید.

مرحله سوم

پس از اینکه آب اضافی قارچ ها تبخیر شد سس کچاپ را اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. برای آماده کردن خمیر کیک تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس با همزن دور تند ۵ دقیقه می زنیم تا پف کنند، سپس نمک، فلفل سیاه و روغن را اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را مخلوط می کنیم. در یک کاسه جداگانه ماست و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا مخلوط ماست و بکینگ پودر را هم به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و  یک دقیقه دیگر مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و دو دقیقه مخلوط می کنیم تا مایه کیکی یکدست شود.

مرحله ششم

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس کف قالب کیک کاغذ روغنی می اندازیم یا اینکه قالب را با کمی روغن چرب می کنیم، نصف مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و اجازه می دهیم به طور کامل کف قالب بخوابد.

مرحله هفتم

حالا مواد گوشتی را در مرکز قالب روی مایه کیک می ریزیم و پنیر پیتزا را هم روی مایه گوشت پهن می کنیم. در ادامه باقیمانده مایه کیک را روی پنیر پیتزا می ریزیم و قالب را چند بار روی سطح کار می کوبیم، سپس قالب را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله هشتم

پس از اینکه کیک گوشت به طور کامل پخت آنرا از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا در دمای آشپزخانه کمی خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و به سلیقه خود تزیین می کنیم. می توانید برای تزیین از سس مایونز به همراه خلال پسته استفاده کنید.

نکات طرز تهیه کیک گوشت

کیک گوشت در فر برقی یا توستر

ابتدا توستر یا فر برقی را از ۲۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس یک کاسه را تا نیمه آب جوش پر می کنیم و داخل توستر قرار می دهیم. حالا کیک را به مدت ۴۵ دقیقه داخل توستر قرار می دهیم تا آماده شود.

کیک گوشت بدون فر

اگر فر ندارید می توانید این کیک را در تابه دو طرف هم درست کنید. برای این منظور دو لایه کاغذ روغنی کف تابه قرار دهید و با روغن آنرا چرب کنید سپس کیک را داخل قالب قرار دهید. حتما واشر تابه را جدا کنید و زیر تابه هم شعله پخش قرار دهید تا ته کیک نسوزد. بعد از ۳۰ دقیقه مدام هوای کیک را داشته باشید تا نسوزد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 4 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.