طرز تهیه مسقطی بلغور گندم خوشمزه با طعم زعفرانی

طرز تهیه مسقطی بلغور گندم

مسقطی بلغور گندم , طرز تهیه مسقطی بلغور گندم , دستور پخت مسقطی بلغور گندم

مسقطی با بلغور گندم از شیرینی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مسقطی بلغور گندم در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مسقطی بلغور گندم
بلغور گندم۳ پیمانه
آب۶ پیمانه
شکر۲ تا ۳ پیمانه بسته به ذائقه
زعفران دم کردهنیم فنجان
گلاببه مقدار لازم
پودر هل یا عرق هلبه مقدار لازم
وانیلنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه مسقطی بلغور گندم

مرحله اول

برای تهیه مسقطی خوشمزه در ابتدای کار، بلغور گندم را از ۲۴ ساعت قبل درون یک کاسه آب می خیسانیم. در این مدت هر چند ساعت یک بار آب آنرا عوض می کنیم. بعد از ۲۴ ساعت، یک ظرف بزرگ برداشته و بلغور ها را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

سپس ۵ تا ۶ پیمانه آب روی بلغور ها می ریزیم و به صورت مرتب با دست چنگ می زنیم تا تمام بلغور ها له شوند و شیره سفید رنگی از آنها خارج شود. در نهایت باید خمیری کشدار از بلغور ها باقی بماند.

مرحله سوم

می توان این خمیر را دور ریخت و شیره بدست آمده را از صافی عبور داد. شیره را درون یک قابلمه می ریزیم و روی شعله ملایم قرار می دهیم. از همان ابتدای کار شروع به همزدن می کنیم تا ته نشین نشود.

مرحله چهارم

بعد از حدود نیم ساعت، شکر را به آن اضافه می کنیم. مقدار شکر بستگی به ذائقه دارد و می توان میزان آن را به سلیقه خودکم یا زیاد کرد. مجددا شروع به هم زدن می کنیم. سپس زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را به صورت مرتب هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. در مرحله آخر پخت، گلاب و عرق هل یا پودر هل و وانیل اضافه کرده و مخلوط می کنیم و شعله را خاموش می کنیم. سپس مسقطی را داخل قالب مورد نظر می ریزیم.

مرحله ششم

وقتی که خنک شد، آن را ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مسقطی ببندد. سپس از قالب خارج کرده و سرو می کنیم. به جای بلغور گندم می توان از گندم حلیم استفاده کرد یا از نشاسته گل استفاده نمود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 29 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.