طرز تهیه کیش قارچ و ژامبون خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه کیش قارچ و ژامبون

طرز تهیه کیش قارچ و ژامبون , دستور پخت کیش قارچ و ژامبون

کیش قارچ و ژامبون از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ فرانسوی است و طرفداران زیادی دارد. این غذا به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان صبحانه و پیش غذا سرو می شود. این صبحانه را باید از یک شب قبل آماده کرد و صبح  ۱۰ دقیقه در فر گرم و سپس میل شود. کیش را می توان به عنوان پیش غذا نیز در کنار غذا، در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیش قارچ و ژامبون در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیش قارچ و ژامبون
آرد۳۵۰ گرم
کره۲۰۰ گرم
نمکنصف قاشق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
آب یخ۵ الی ۶ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای پر کردن
قارچ۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
خامه۲۰۰ میلی لیتر
تخم مرغ۳ عدد
ژامبون۱۰۰ گرم
پنیر موزارلا۵۰ گرم
پنیر سفت۱۰۰ گرم
نمکبه میزان لازم
فلفل و جوز هندیبه مقدار لازم
روغن سرخ کردنیبه میزان لازم

طرز تهیه کیش قارچ و ژامبون

مرحله اول

برای تهیه کیش خوشمزه و مخصوص با قارچ و ژامبون در ابتدای کار، خمیر کیش را تهیه می کنیم. آرد را الک می کنیم و نمک را به آن، اضافه می کنیم.کره کاملاً سرد را رنده کرده و با آرد مخلوط می‌کنیم تا مانند خرده نان، شود.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ و آب یخ را به آن، اضافه می کنیم. در ادامه خمیر را به سرعت جمع می کنیم و در پلاستیک می پیچیم و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال می گذاریم. حالا پیازها را سرخ می کنیم تا قهوه ای و طلایی شود.

مرحله سوم

به قارچ، کمی نمک و فلفل اضافه می کنیم. قارچ ها را به مدت ۵ الی ۷ دقیقه تفت می‌ دهیم. سپس ژامبون را به صورت نگینی برش می دهیم و کمی سرخ می کنیم و با مخلوط قارچ ترکیب می کنیم. خامه را با تخم مرغ می زنیم.

مرحله چهارم

حالا ۲ نوع پنیر رنده شده اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم. خمیر خنک شده را روی ظرف مورد نظر پهن می کنیم. پایین و دیواره های ظرف را می پوشانیم. خمیر را با چنگال سوراخ می کنیم و حدود ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده می پزیم.

مرحله پنجم

سپس خمیر را بیرون می آوریم و می گذاریم تا کمی خنک شود. نیمی از مواد را داخل آن می ریزیم. نیمی از مخلوط تخم مرغ خامه ای را روی آن، می ریزیم. سپس دوباره بقیه قارچ و خامه را روی آن می ریزیم و روی آن را پنیر می پاشیم .

مرحله ششم

سپس با قارچ های کوچک تزیین می کنیم. آن را در دمای ۱۸۰ درجه به مدت حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه می پزیم. بعد از این که پخت، از فر خارج کرده و می گذاریم تا از دما بیفتد. سپس آن را در ظرف سرو می چینیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 6 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.